ישנו כתב:בגננת זה שכירות
ומרבין על השכר כדתנן ב"מ ס"ה.
ובמקווה ורב קו ההוזלה היא לא על הנטר אלא על הכמות.
ישנו כתב:בגננת זה שכירות
ומרבין על השכר כדתנן ב"מ ס"ה.
ובמקווה ורב קו ההוזלה היא לא על הנטר אלא על הכמות.
שבילי דנהרדעא כתב:ישנו כתב:בגננת זה שכירות
ומרבין על השכר כדתנן ב"מ ס"ה.
ובמקווה ורב קו ההוזלה היא לא על הנטר אלא על הכמות.
למה אתה אומר גננת זו שכרות? לכאורה דינה כפועל?
חיים ושלו' כתב:ראיתי ב'דברי סופרים' להגר"נ יברוב שמסתפק גבי מקוה, והספק הוא רק מטעם שיש פועלים שהתשלום הוא להם, ורק אם מוזיל יותר מהמחיר החודשי, כגון אם משלם בתחילת השנה הוא נותן לו יותר בזול, ומחמת עצם השכירות הרי זה כשכירות קרקע דקיי"ל כהפוסקים דמתירים, והספק הוא רק כיון דיש פועלים.
ויש לפקפק בזה שהרי הוא משלם רק שכירות המקוה, והפועלים שעובדים להמקוה הוא רק הוצאות שיש להביה"מ המפעיל את המקוה, ואין זה קשור אלי, והביהמ"ד כולל בהמחיר גם ההוצאות, אבל עיקר התשלום הוא על השימוש במקוה.ישנו כתב:בגננת זה שכירות
ומרבין על השכר כדתנן ב"מ ס"ה.
ובמקווה ורב קו ההוזלה היא לא על הנטר אלא על הכמות.
מרבין על השכירות הוא רק כששוכרו על היום, ולא על זמן אחר, דבזה גבי שכירות קרקע יש מחלוקת, וגבי שכירות פועל אסור, כמבואר בב"ב פ"ו, ויו"ד סי' קע"ו.
חיים ושלו' כתב:ראיתי ב'דברי סופרים' להגר"נ יברוב שמסתפק גבי מקוה, והספק הוא רק מטעם שיש פועלים שהתשלום הוא להם, ורק אם מוזיל יותר מהמחיר החודשי, כגון אם משלם בתחילת השנה הוא נותן לו יותר בזול, ומחמת עצם השכירות הרי זה כשכירות קרקע דקיי"ל כהפוסקים דמתירים, והספק הוא רק כיון דיש פועלים.
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים