ראיתי הערה בשו''ת מאזני צדק ח''א סי' כ''ג בענין מה שיוצאים המסובין יד''ח בקידוש של בעה''ב
דאיה''נ דשומע כעונה, והוי כאילו קידש בעצמו, מ''מ במה יוצא החיוב לקדש 'על היין' שמוטל על כל אחד, דלא שייך לומר בזה שמוציא את חבירו על ידי שהוא מקדש על היין, הלא על נטילת הכוס לא שייך שליחות [דהא הדין הוא דמי שמקדש יחזיק את הכוס, ואם ע''י שמיעתו חשיב כעונה צריך שהוא בעצמו יחזיק כוס בעת שמיעתו]
וע''ש מה שתירץ דבר חדש, ויוצא מזה נפקותות לדינא, ואינו נוח לי בזה, ואני מעוניין לדעת אם יש מי מבית המדרש היודע לציין מי עוד דיבר בהערה זו
ייש''כ