הודעהעל ידי ברזילי » ב' אוקטובר 06, 2014 10:09 am
מוריה האחרון טרם ראיתי, אבל בדברי הקודמים דומני שיש עירוב פרשיות. בחוט שני מתיר שתיה כדי למנוע לידה מוקדמת (היינו טרם מלאת תשעה חדשים). הקדמת הלידה היא עצמה פיקו"נ, לדעתו. בזה, כמדומני שהרופאים לא יסכימו איתו לגבי החודש התשיעי, והמקובל הוא שמתום שבוע 37 הלידה נחשבת רגילה לגמרי (וגם לכתחילה קובעים ניתוחים קיסריים לזמן זה, אם צריך, ולפעמים אפילו כשלא צריך).
נושא אחר הוא דעת הרב ד"ר מרדכי הלפרין, שללא קשר למשך ההריון, יש סכנה בלידה מתום צום, ולדעתו במהלך החודש התשיעי, וגם אחריו, יש להתיר שתיה לשיעורין כדי שלא להגיע ללידה במצב של התייבשות. טענה זו אינה קשורה לנזכר לעיל, ובחוט שני דוחה אותה מכל וכל ואינו מתיר שתיה לאשה ששלמו ימי הריונה גם אם כבר אחזוה צירים ועומדת ללדת לפנינו, כל עוד איננה יושבת על המשבר ממש.