מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ב' אוקטובר 06, 2014 1:40 am

בחוט שני פסק שאם הצום גורם לזירוז לידה לפני מלאת תשעה חדשים, מותר לאכול ולשתות משום פיקו"נ
לכ' דבריו תמוהין, דהא ע"פ הרפואה אין שום סכנה לעובר להיוולד בחודש התשיעי.
קבצים מצורפים
חוט שני מעוברת ביוכ.pdf
(1.35 MiB) הורד 194 פעמים

תוכן
הודעות: 6273
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי תוכן » ב' אוקטובר 06, 2014 2:04 am

כך פסק גם הגרי"י פישר. לדבריו כל זירוז הוא לא אופטימלי ויכול לגרום לסיבוכים. נא לא לסמוך על מה שכתבתי פה.

מרחביה
הודעות: 887
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 11:24 pm

Re: לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי מרחביה » ב' אוקטובר 06, 2014 2:11 am

לפי מה שאני שמעתי מרופאים, אינה דומה כלל לידה רגילה באמצע תשיעי, ללידה שבאה מתוך צום והתייבשות, שהיא מועדת יותר לסכנות.

בברכה המשולשת
הודעות: 14318
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אוקטובר 06, 2014 8:07 am

זכורני שיש על זה מאמר של הרב מרדכי הלפרין

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 06, 2014 8:50 am

יעוי' בקובץ מוריה האחרון בפסקי הגריש"א בענין זה.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: לידה באמצע חודש תשיעי- סכנה?

הודעהעל ידי ברזילי » ב' אוקטובר 06, 2014 10:09 am

מוריה האחרון טרם ראיתי, אבל בדברי הקודמים דומני שיש עירוב פרשיות. בחוט שני מתיר שתיה כדי למנוע לידה מוקדמת (היינו טרם מלאת תשעה חדשים). הקדמת הלידה היא עצמה פיקו"נ, לדעתו. בזה, כמדומני שהרופאים לא יסכימו איתו לגבי החודש התשיעי, והמקובל הוא שמתום שבוע 37 הלידה נחשבת רגילה לגמרי (וגם לכתחילה קובעים ניתוחים קיסריים לזמן זה, אם צריך, ולפעמים אפילו כשלא צריך).

נושא אחר הוא דעת הרב ד"ר מרדכי הלפרין, שללא קשר למשך ההריון, יש סכנה בלידה מתום צום, ולדעתו במהלך החודש התשיעי, וגם אחריו, יש להתיר שתיה לשיעורין כדי שלא להגיע ללידה במצב של התייבשות. טענה זו אינה קשורה לנזכר לעיל, ובחוט שני דוחה אותה מכל וכל ואינו מתיר שתיה לאשה ששלמו ימי הריונה גם אם כבר אחזוה צירים ועומדת ללדת לפנינו, כל עוד איננה יושבת על המשבר ממש.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים