מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פרשה זו סתומה מכל פרשיות שבתורה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מלח הארץ
הודעות: 279
הצטרף: ד' מאי 14, 2014 2:02 pm

פרשה זו סתומה מכל פרשיות שבתורה

הודעהעל ידי מלח הארץ » ב' ינואר 05, 2015 2:42 pm

מדרש זה המובא ברש"י ריש ויחי דבריו סתומים מאד, שהרי אין שם שום הפסק פרשה, וכי באה הקושיא על מנהג חלוקת הקריאות בתורה בשבתות? אתמהה!
ואין לומר שמסברא היה ראוי שיהיה כאן הפסק, שהרי ויחי הוא המשך רציף של הפסוק האחרון בפ' ויגש.
ולולי דמיסתפינא הוה אמינא שבמסורת בעלי המדרש היתה כאן פרשה סתומה אלא שהיתה סתימתה פחות משאר פרשיות שבתורה.

עזריאל ברגר
הודעות: 13242
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: פרשה זו סתומה מכל פרשיות שבתורה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' ינואר 05, 2015 6:40 pm

מלח הארץ כתב:מדרש זה המובא ברש"י ריש ויחי דבריו סתומים מאד, שהרי אין שם שום הפסק פרשה, וכי באה הקושיא על מנהג חלוקת הקריאות בתורה בשבתות? אתמהה!
ואין לומר שמסברא היה ראוי שיהיה כאן הפסק, שהרי ויחי הוא המשך רציף של הפסוק האחרון בפ' ויגש.
ולולי דמיסתפינא הוה אמינא שבמסורת בעלי המדרש היתה כאן פרשה סתומה אלא שהיתה סתימתה פחות משאר פרשיות שבתורה.

כנראה שמנהג החלוקה בשבתות לא נולד מפרי בטנו של משועמם, אלא הוא מכוון לפי דברים שאינם ידועים לנו - כגון המסורת שאמרת (וכמדומני ש(עיקר )שפתי חכמים מתייחס לשאלתך).

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: פרשה זו סתומה מכל פרשיות שבתורה

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' ינואר 05, 2015 6:45 pm

ראה גם במזרחי וגור אריה מ"ש בזה, והדברים עתיקין

הסרפד
הודעות: 865
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 11:40 pm

Re: פרשה זו סתומה מכל פרשיות שבתורה

הודעהעל ידי הסרפד » ב' ינואר 05, 2015 8:04 pm

עזריאל ברגר כתב:
מלח הארץ כתב:מדרש זה המובא ברש"י ריש ויחי דבריו סתומים מאד, שהרי אין שם שום הפסק פרשה, וכי באה הקושיא על מנהג חלוקת הקריאות בתורה בשבתות? אתמהה!
ואין לומר שמסברא היה ראוי שיהיה כאן הפסק, שהרי ויחי הוא המשך רציף של הפסוק האחרון בפ' ויגש.
ולולי דמיסתפינא הוה אמינא שבמסורת בעלי המדרש היתה כאן פרשה סתומה אלא שהיתה סתימתה פחות משאר פרשיות שבתורה.

כנראה שמנהג החלוקה בשבתות לא נולד מפרי בטנו של משועמם, אלא הוא מכוון לפי דברים שאינם ידועים לנו - כגון המסורת שאמרת (וכמדומני ש(עיקר )שפתי חכמים מתייחס לשאלתך).

עיין ברשב"ם הטעם


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 407 אורחים