אלי כהן כתב:תודה.
אכן התכוונתי לבעל התניא בשם הגר"א, וייש"כ.
אם כי כעת אני תוהה מה מקורו של בעל התניא.
מה שנכון נכון כתב:ומבנה המשפט להצעת הרי"מ אינו מתישב כ"כ, וגם מנ"ל שבדיוק פעמיים ולא כפלי כפליים.
יעקובי כתב:מה שנכון נכון כתב:ומבנה המשפט להצעת הרי"מ אינו מתישב כ"כ, וגם מנ"ל שבדיוק פעמיים ולא כפלי כפליים.
זה נכון. אבל לאידך גיסא מנא ליה להגר"א שבדיוק פעמיים נגלה אליהו הנביא להאר"י, ולא פעם אחת או שלש פעמים. (ובפרט שנוגד עדות הרח"ו, גם אם לא ראה זאת הגר"א).
ואם הכוונה לקרוא כך: "ומעת אשר זכה לגילוי אליהו פְּעָמִים, הוגדל השגתו" וכו'... אזי ג"כ מבנה המשפט אינו מתיישב כ"כ.
גם לא זכיתי להבין איך מתקשר פסוק ותחל רוח ה' לפעמו, לגילוי אליהו פְּעָמִים. ומה גם שהסגנון לקוי קצת, כי בנוהג שבעולם לומר 'ומעת שזכה לגילוי אליהו איזה פעמים' או 'כמה פעמים', אך 'גילוי אליהו פְּעָמִים' הוא לשון סתום.
אוצר החכמה כתב:ואם נאמר שבעיני הגר"ז היה איזה נפ"מ בזה, היינו שמה שהתכוון בחכמתו הוא לא בחכמה אנושית אלא בדרך גילוי אחר, אבל זה שונה מגילוי אליהו אם כן זה שונה מאד ממה שהבינו כן בנושא האשכול.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים