גם זו לטובה כתב: [ב] עמ' יט כותב בפשיטות דיש בבורגנין דע"ד, [ואף שכתב קונטרס ארוך] לא טורח לציין שלשיעור הגדול אין בהם דע"ד. [ברם כמד' שהגרע"י ס"ל לעיקר כשיעור הקטן]
[ד] עמ ל "מפעלי הר חוצבים עלו במעלה שיש שם תדיר עובדים כד שעות, ויש שם פיתא גמורה, וכן לינא למנהלים, ויש גם שומרים סמוכים תוך שבעים אה לבתים שהעמידו לצורך לפטור את התחום, והשומרים נמצאים דרך קבע בפיתא ולינא וכל כה"ג אפילו לדעת חזו"א מתחבר עם העיר"
א] כמד' אין שום מעלה בעובדים תדיר כ"ד שעות כיון שמתחלפים במשמרות ב] כמד' שלא חשיב פיתא גמורה היכא שאת הסעודה העקרית אינה אוכל במום עבודותו ג] לא מסתבר שהמנהלים ישנים בפמעל ובודאי לא שינת קבע בלילה ד] לא ידוע לי על ביתן לשומרים תוך שבעים אמה, (ואולי כוונתו להחשיב את ככל חצר המפעל כחצר השומר וגם להקל למדוד מחצר ) ה] כמד' שומרים לא נמצאים דרך קבע פיתא ולדינה אלא כל שומר נמצא במשרת של שמונה שעות שבם אינו ישן (ואינו אוכל את סעודתו החשובה)[ו] בדינא דכביש מסיים בעל הקונטרס "הלכה כדברי המיקל בעירוב"- ותמהתי למה לא כתב "והלכה כדברי המיקל באבל".....
[ז] עוד שם בדינא דכביש אם הוי כנחל כתב "שדייקו דמברי החזו"א בעירובין שכביש שאינו ישר הרי הוא בתוך רשות העיר.- מה עניין שמיטה להר סיני?
[ח] עמ' לה כתב "שהניחו בורגן בין הכבישים"- ולא גילה לקוראים שהברגן הנ"ל אין בו דע"ד.
השבה"ל כתב מכתב שהוא חוזר בו ומבטל דעתו בפני הגריש"א והורה לקרות בטו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 337 אורחים