משנה במס' כלאים "הפרוטיות אסורות והרמך מותר ואדני השדה חיה רבי יוסי אומר מטמאות באהל כאדם", והנה אדני השדה אף אם הוו כאדם, אבל ודאי אינם יהודים, וא"כ תיקשי למאי דקי"ל דאין הגוי מטמא באוהל, ובפרט להסוברים דלא נחלקו חכמים על רשב"י אלא לכו"ע אין הגוי מטמא באוהל.
(וזה מזכיר את הקו' על האחרו' שדנו על צירוף גולם למנין, והרי סו"ס אינו יהודי).
ועי' קר"א יבמות דס"א וסדרי טהרות אהלות עמ' 8 ואנצ"ת חי"ט [טמאה] טור תקא.
האם יש ע"ז תירוץ פשוט?
עריכה: קיבלתי באישי הפניה לזה - http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... 2030201726
ולע"ע לא הספקתי לעיין בנוגע להנ"ל.