הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' דצמבר 19, 2014 1:16 am
אם שהחינו על מצוה דרבנן פוטר גם מצוה דאוריתא זו מחלוקת.
הטו"א והנובי"ק סימן מא ועוד אחרונים ביארו שבאמת מה"ט מברכים לרמ"א שהחינו בקריאת המגלה דיום, ולא נפטרים בשהחיינו דלילה, כי דברי קבלה חמורים משאר דרבנן. [ומהסוברים שם שדרבנן פוטר ד"ק אין להוכיח לדאוריתא גמור כמובן].
וראה בב"ח סימן תר שמה"ט ס"ל לגאונים שביוט"ש דר"ה מברכים שהחינו רק בקדוש ולא בשופר, וביוט"א על שניהם. דביוט"ש שתיהן דרבנן וזו פוטרת את זו, וביוט"א הקדוש מדרבנן [לדעה זו] והשופר דאוריתא.
אמנם בבה"ג מבואר דבלולב אין מברכים שהחינו אף ביוט"א כי נפטר בשהחינו דקדוש. [ואף שזה זמנו ביום וזה בלילה].
אלא שה"מ לסברת הב"ח, אך באמת ברכת שהחינו שאומרים בקדוש אינה על מצות הקדוש, אלא על עצם היו"ט, דזמן אומרו אפילו בשוק, ודברי הב"ח צ"ע.