גימפעל כתב:הוא שמע קריאת פרשת זכור כתיקונה ודקדוקיה, אך מרוב שלמד ספרי חסידות ודרוש על עמלק שהוא היצה"ר, הוא כוון על מצוות מחיית היצה"ר.
אוצר החכמה כתב:גם בעניין המחיה לא הבנתי את הסיפור שאתם דנים עליו. הוא סובר שבהניח ה' לנו בכל אויבינו מסביב לא נמחה את עמלק? או שהוא סובר שמלבד המעשה הזה יש גם צורך למחות את היצה"ר וגם זה הוא בכלל מחיית עמלק?
ע. התשבי כתב:ואם התברר שאובמה כן מזרע עמלק? האם יוצא י"ח כשכיוון למחות רק אחד מזרע עמלק ולהשאיר את כל השאר?
לא ברורה הסיבה שאדם יחשוב רק על היצה"ר (או על אובמה) וישלול את עמלק הראשון.
גימפעל כתב:המבטל חמצו בערב פסח ומכוון על היצה"ר
גימפעל כתב:יש סיפור ששמעתי פעם מחסידי אדמו"ר ידוע מירושלים, שלמחרת נישואיו הלך האדמו"ר לר' דוד יונגרייז זצ"ל לבקשו היות שבשעת חופתו לא כיוון על האשה אלא השכינה שקרואה כלה, ולכן הא רוצה לעשות קידושין מחדש.
גימפעל כתב:אפשר להביא עוד דוגמאות לשאלה זו,
השומע קול שופר ומכוון לבניין המלכות
לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש סיפור ששמעתי פעם מחסידי אדמו"ר ידוע מירושלים, שלמחרת נישואיו הלך האדמו"ר לר' דוד יונגרייז זצ"ל לבקשו היות שבשעת חופתו לא כיוון על האשה אלא השכינה שקרואה כלה, ולכן הא רוצה לעשות קידושין מחדש.
ולא צריך להיות ר' דוד יונגרייז בשביל לגלגל את השאלה מכל המדרגות (לא את החתן שמצווה לשמחו)
עושה חדשות כתב:גימפעל כתב:המבטל חמצו בערב פסח ומכוון על היצה"ר
רח"ל, עובר על בל ייראה. זה כבר לא שאלה של כוונה במצוות, פשוט לא חל שום ביטול והפקר.
לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש סיפור ששמעתי פעם מחסידי אדמו"ר ידוע מירושלים, שלמחרת נישואיו הלך האדמו"ר לר' דוד יונגרייז זצ"ל לבקשו היות שבשעת חופתו לא כיוון על האשה אלא השכינה שקרואה כלה, ולכן הא רוצה לעשות קידושין מחדש.
ולא צריך להיות ר' דוד יונגרייז בשביל לגלגל את השאלה מכל המדרגות (לא את החתן שמצווה לשמחו)
גימפעל כתב:עושה חדשות כתב:גימפעל כתב:המבטל חמצו בערב פסח ומכוון על היצה"ר
רח"ל, עובר על בל ייראה. זה כבר לא שאלה של כוונה במצוות, פשוט לא חל שום ביטול והפקר.
ואם הוא כיוון על חמץ מסויים שמבטלו, ולא שחושב שסוג האחר הוא לא רוצה לבטל, רק בסתם חשב שכל הלחם מבוטל, ולא חשב על שאר הסוגים של החמץ, האם גם בזה אתה סובר כנ"ל.
עושה חדשות כתב:שומע ומשמיע כתב:איך בן אדם יכול להתכוון למשהו אחר ממה שהוא יודע, הוא עובד על עצמו?
יש לשאול כן איך שייך מלקות על לאו דבל תוסיף למ"ד "לעבור עליו בעי כוונה", ודו"ק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים