גימפעל כתב:הגזמתם, יש חומרא שלא למכור חמץ בעין מחשש שהמכירה הוא הערמה, אך לא לשכוח שזו רק חומרא, גם הגר"א שנהג כך הייתה זו הנהגה פרטית שלו, והוא לא פסק זאת להלכה,
אך למנוע אוכל מעניים משום זה ?
מה שנכון נכון כתב:לא ברור כלל שיש איסור בכזית נוסף אצל מי שבלא"ה יש לו חמץ ומשהה הכל בבת אחת, וממילא אין שום תוספת איסור בכך שנותנים לו עוד חמץ לפני פסח.
גם לא ברור שיש לפני עיור כשיש לשני על מה לסמוך וכבר האריכו בזה. וכ"ש לענין בל יראה די"ל דחשיב כאנוס שאינו עובר כלל.
בברכה המשולשת כתב:גימפעל כתב:הגזמתם, יש חומרא שלא למכור חמץ בעין מחשש שהמכירה הוא הערמה, אך לא לשכוח שזו רק חומרא, גם הגר"א שנהג כך הייתה זו הנהגה פרטית שלו, והוא לא פסק זאת להלכה,
אך למנוע אוכל מעניים משום זה ?לא מדובר על עניים שמתים ברעב (זה בכל מקרה לא מצוי בדורינו)
ואין זו סתם חומרא, וכבר נדון בהרחבה בכו"כ אשכולות באתרא קדישא הדין
בברכה המשולשת כתב:לא מדובר על עניים שמתים ברעב (זה בכל מקרה לא מצוי בדורינו)
בברכה המשולשת כתב:א. אם אי סובר שזה אסור- אז למה לא נאמר שיש בזה מעין הכשלה.
בברכה המשולשת כתב:ב. לגבי מה שכתבתי על עניים- הרי דקדקתי וכתבתי שלא מצוי עניים המתים ברעב לא שאין זה קיים כלל (ועניים המתים ברעב בודאי שלא יוושעו מהשאריות חמץ הנ"ל)
לעומקו של דבר כתב:בברכה המשולשת כתב:א. אם אי סובר שזה אסור- אז למה לא נאמר שיש בזה מעין הכשלה.
כמדומה שאין מי שאוסר עד כדי כך שסובר שאין למתיר על מי לסמוך. והדברים פשוטים. וממילא באופן זה אין לפני עיוור.בברכה המשולשת כתב:ב. לגבי מה שכתבתי על עניים- הרי דקדקתי וכתבתי שלא מצוי עניים המתים ברעב לא שאין זה קיים כלל (ועניים המתים ברעב בודאי שלא יוושעו מהשאריות חמץ הנ"ל)
למה לא. מוצר למוצר מצטרף לחשבון גדול. אני לא הייתי מזלזל בצדקה כלל וכלל.
בברכה המשולשת כתב:לעומקו של דבר כתב:בברכה המשולשת כתב:א. אם אי סובר שזה אסור- אז למה לא נאמר שיש בזה מעין הכשלה.
כמדומה שאין מי שאוסר עד כדי כך שסובר שאין למתיר על מי לסמוך. והדברים פשוטים. וממילא באופן זה אין לפני עיוור.בברכה המשולשת כתב:ב. לגבי מה שכתבתי על עניים- הרי דקדקתי וכתבתי שלא מצוי עניים המתים ברעב לא שאין זה קיים כלל (ועניים המתים ברעב בודאי שלא יוושעו מהשאריות חמץ הנ"ל)
למה לא. מוצר למוצר מצטרף לחשבון גדול. אני לא הייתי מזלזל בצדקה כלל וכלל.
א. לא צריך להגיע לזה שאין למתיר על מה לסמוך. די בזה שלשיטתי זה אסור, וממילא לי אסור להיות שותף בזה כי לשיטתי אני מכשיל אותו.
ב. מי מזלזל בצדקה? אדרבה, שהאדם יקנה פחות מוצרי חמץ לפני פסח למשפחתו ויתן את היתרה לצדקה
בברכה המשולשת כתב:איזה תחושות בטן?
גימפעל כתב:בברכה המשולשת כתב:איזה תחושות בטן?
כי אין שום מקור לדבר הזה שהמצאת.
בברכה המשולשת כתב:גימפעל כתב:בברכה המשולשת כתב:איזה תחושות בטן?
כי אין שום מקור לדבר הזה שהמצאת.
למה לא? זה כמו לבקש ממי שפוסק כמו הרמב"ם שיחמם מרק קר עבורי בשבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים