קצת באיחור. זמ מזמן נתקשיתי: מה הפשט "על חטא שחטאנו לפניך בתמהון לבב", ואילו בקללות שבפרש' כי תבא כתוב "יככה ד' בשגעון ובעורון ובתמהון לבב", ז"א שזו קללה ולא עוון ופשע.
[אפשר אולי קצת לדחוק, אבל הייתי שמח לתשובה לכה"פ כפי השאלה.]
לא ידען כתב:זמ מזמן נתקשיתי: מה הפשט "על חטא שחטאנו לפניך בתמהון לבב", ואילו בקללות שבפרש' כי תבא כתוב "יככה ד' בשגעון ובעורון ובתמהון לבב", ז"א שזו קללה ולא עוון ופשע.
רחמים כתב:מה אתה מתכוון בדבריך?
לדחות להקשות לתרץ ליישב להסביר או משהו אחר?
לא ידען כתב:ויתורץ בערך ע"פ שכתבו מקודם, וכך חשבתי לתרץ:
על חטא שחטאנו במה שגרם להענישנו בקללה של אוטם הלב, שנענשנו עליה. ובדרך צחות אפשר להוסיף, שעל כן נאמר ע"ח זה באחרונה, דאחר כל העבירות שעברנו ונענשנו עורכים אנו כמעין 'סיכום' ע"ח שחטאנו בכל זה והגענו עד ה"י, תמהון לבב, שהוא אוטם הלב, קללה ועונש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים