מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

זכרינו לחיים

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
הוא היה אומר
הודעות: 176
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 11:50 pm

זכרינו לחיים

הודעהעל ידי הוא היה אומר » ו' אוגוסט 30, 2013 4:45 pm

האם מי שהוא יודע או יכול להעלות קטע מאר"י ז"ל שמדבר על זה שהיה צריך להיות י' תיבות בזכרינו לחיים ולמעשה יש י"א?

עושים פסים
הודעות: 65
הצטרף: א' יוני 23, 2013 6:00 pm

Re: זכרינו לחיים

הודעהעל ידי עושים פסים » ו' אוגוסט 30, 2013 4:53 pm

כמדומה לי שזה קשור לענין הנסירה.

הוא היה אומר
הודעות: 176
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 11:50 pm

Re: זכרינו לחיים

הודעהעל ידי הוא היה אומר » ש' אוגוסט 31, 2013 10:31 pm

האם הפורום התברך בחכמי תורת הנסתר, או לכל הפחות בתלמידי גוגל, היכולים לענות על השאלה הנ"ל?

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: זכרינו לחיים

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ש' אוגוסט 31, 2013 11:00 pm

לא מחכמי הח"ן, אבל מחיפוש פשוט בDBS
שער הכוונות (דרושי ר"ה דרוש ו)
ומה שאנו מכוונים בכל תפלות אלו הימים הנז' בברכת אבות במלך עוזר ומושיע ומגן כו' להחזירה פב"פ אז הכל בסוד לאה ולא ברחל כי רחל אין נסירתה נגמרת אלא ע"ס י' ימ"ת ספירה א' בכל יום מהם אבל לאה ננסרת לגמרי ביום א' ובכל יום ויום וחוזרת פב"פ עמו ולזה תיקנו ענין זכרנו לחיים כו' קודם מלך עוזר כו' כי במלות אלו נרמז נסירת לאה. ולכן יש בזכרנו לחיים י"א תיבות וזה סדרם זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים כתבנו בספר חיים למענך אלהים חיים ולא יאמר אל מלך וגם לא יאמר אל חי וכ"כ בעל הטורים ז"ל.
פרי עץ חיים (שער תפילות ר"ה פרק ו)
והנה י"א תיבות הם, זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים וכתבינו בספר החיים למענך אלהים חיים. והם כנגד י' אחוריים שצריך לנסר, ועוד בחי' אחרת, שהוא החיות לכולם, הרי י"א, וכמ"ש בי"א סמני הקטורת שהם נאחזים מאחוריים אלו, כנודע. ובכל יום מי' ימי תשובה, יכוין תיבה נגד הבחינה הננסרת ביום ההוא, והנה תחילה תכוין שאף על פי שאין ננסר בכל יום ויום מי' ימי תשובה רק ספירה אחת, עכ"ז צריך להוריד הדינין עד למטה, וכבר ידעת ענין לאה ורחל, כי לאה הוא מן הראש עד החזה, ורחל מהחזה עד הרגלים, ושניהן באחור:


"


חזור אל “אלול וימים נוראים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים