ידוע מה שדנו הראשונים רבות האם לומר בר"ה ויהכ"פ והנחילנו בשמחה ובששון מועדי קדשך.
והנה מצאנו נוסח מחודש בספר המנהיג:
אב"ן ביסוד העמרמי. ויש שחותמי' בר"ה והנחילינו בשמחה משפטי צדקך, ובשאר מועדי' והנחילינו יי' אלהי' בשמח' ובששו' מועדי קודשך, ואין בזה שינוי מטבע הברכות.
וכבר העיר הרב יצחק רפאל שלא מצאנו נוסח זה בסדור רב עמרם וציין מקורו מספר הפרדס בשם רס"ג וכן הוא בסידור רס"ג שיש דוחים לומר מועדי קדשך ואומרים במקומו משפטי צדקך ודחה דבריהם.
ועכשיו לשאלה, מה הכוונה והנחילנו משפטי צדקך
בדרך כלל משפטי צדקך הכוונה לתורה וא"כ מה זה קשור לר"ה,
ואם נימא שהכוונה מלשון דין משפט מה שייך לבקש על הנחלת דין משפט,
וגם "משפטי צדקך" אמור להיות מקביל ל"מועדי קדשך" וא"כ זהו אמור להיות כינוי לראש השנה, מה שלא מסתדר כ"כ.