אריך כתב:צריך עיון איך הכניסו בסוף מוסף של יוה"כ קינות ממש כמו בת"ב, כקינת "אלה אזכרה", ומה גם שרגילים לבכות בה כמים, איך מותר לעשות כן ביוה"כ שהוא יום טוב. והגע בעצמך, דאפילו כשחל בשבת, שאז לא אומרים אבינו מלכנו, אבל את אלה אזכרה אומרים כרגיל.
צעיר_התלמידים כתב:אריך כתב:צריך עיון איך הכניסו בסוף מוסף של יוה"כ קינות ממש כמו בת"ב, כקינת "אלה אזכרה", ומה גם שרגילים לבכות בה כמים, איך מותר לעשות כן ביוה"כ שהוא יום טוב. והגע בעצמך, דאפילו כשחל בשבת, שאז לא אומרים אבינו מלכנו, אבל את אלה אזכרה אומרים כרגיל.
אלה אזכרה נאמר כחלק מהסליחות, כך שהשאלה היא מה ההבדל בין א"מ שלא אומרים בשבת לסליחות.
משולש כתב:כבר הזכירו באשכול אחר שכל הסליחות מלאות בתיאור הצרות והשמדות של עם ישראל. כך שאלה אזכרה אינה יוצאת דופן. וכן כל ה"מרוב עוונינו" "והן אנו עתה", וכו'. שכל אלו הם סליחות כל אחת בפני עצמה.
א. אאל"ט אלה אזכרה אכן נאמרת כקינה לת"ב כמנהג הספרדים.אריך כתב:צריך עיון איך הכניסו בסוף מוסף של יוה"כ קינות ממש כמו בת"ב, כקינת "אלה אזכרה", ומה גם שרגילים לבכות בה כמים, איך מותר לעשות כן ביוה"כ שהוא יום טוב. והגע בעצמך, דאפילו כשחל בשבת, שאז לא אומרים אבינו מלכנו, אבל את אלה אזכרה אומרים כרגיל.
אריך כתב:צריך עיון איך הכניסו בסוף מוסף של יוה"כ קינות ממש כמו בת"ב, כקינת "אלה אזכרה", ומה גם שרגילים לבכות בה כמים, איך מותר לעשות כן ביוה"כ שהוא יום טוב. והגע בעצמך, דאפילו כשחל בשבת, שאז לא אומרים אבינו מלכנו, אבל את אלה אזכרה אומרים כרגיל.
אריך כתב:משולש כתב:כבר הזכירו באשכול אחר שכל הסליחות מלאות בתיאור הצרות והשמדות של עם ישראל. כך שאלה אזכרה אינה יוצאת דופן. וכן כל ה"מרוב עוונינו" "והן אנו עתה", וכו'. שכל אלו הם סליחות כל אחת בפני עצמה.
איני מסכים. כל הסליחות מלאות בצרות, אבל הן בלולות בבקשות סליחה ודברי תפילה, משא"כ אלה אזכרה שבנוי כל כולו על הריגת י' הרוגי מלכות בסיפור מסודר של הארוע. ורק בבית האחרון יש דברי תפילה, כך שאינו דומה כלל לשום סליחה המצויה בסדר סליחותנו. ויותר נכון להגדירה כקינה מאשר כסליחה. גם הפתיחה: אלה אזכרה ונפשי עלי אשפוכה, לא נאמר בלשון תפילה כי אם בלשון קינה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים