שבטיישראל כתב:פשוט מאוד
הסליחה נהוג לאומרה בער"ה ועריו"כ רק ע"פ מנהגי קהילות אשכנז המערבית
משא"כ למנהגי קהילות אשכנז המזרחית
[
למיטב ידיעתי גולדשמידט הו"ל סדר סליחות (בב' מהדורות) רק למנהג פולין וליטא כך שבוודאי אינו מביא את הסליחה הנ"ל שכלל לא היה נהוג במדינות שלנו
אביר לב כתב:הנה הספר
ראשית חכמה כתב:תודה רבה לכל מי שטרח לענותאביר לב כתב:הנה הספר
הספר נמצא באוצר החכמה. ומה באת לחדש בזה?
ראשית חכמה כתב:אפשר לראות את הספר במקוון ומכיון שהוא קטן הוא חינם לכל מאן דבעי
מעיין כתב:אכן מפליא והוא כעין חזרה על מובחר ביטויי הש"ס
ראשי הבתים הולך בדרך תשרק ושוב אבגד
ושוב לא יכולתי לעמוד על ראשי הבתים
והבחנתי מהתחלת הבית אף לכרמך וכו' ר"ת אפרים בר ייקב
עוד הבחנתי שחוץ מכמה שינויים מהותים בין מליץ ישר למעגלי צדק בין במלין בין בניקוד [לפעמים מובן יותר בזה ופעמים בזה]
יש במליץ ישר כשש בתים נוספים שחסרים במעגלי צדק לפני אף לכרמך וכו'
והם
מדויל וכו' דון מינה וכו' עביד דינא וכו' יקוב דינא וכו' טעון אבוהון וכו' אשמע לי וכו' מה הביאור האם שבבתים אלו מבואר עונש להגוים הרי מעגלי צדק הי' לפני הצענזור
היא שיחתי כתב:הייתה השבוע כתבה ארוכה בקולמוס על סליחה זו עם פירוש מפורט
אולי מישהו יעלה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים