אפרקסתא דעניא כתב:לעבור על בל תוסיף שלא בזמנו צריך כוונה לשם מצווה.
שי אבי דוד כתב:אפרקסתא דעניא כתב:לעבור על בל תוסיף שלא בזמנו צריך כוונה לשם מצווה.
אם כן מה הענין לפסול הסוכה בשמיני עצרת?
רחמים כתב:לא שייך לשון תוספת אלא אחר העיקר ולא לפניו
וכ''כ במחנה חיים ח"ג סי' מ"ד וז''ל: לענ״ד נראה דבל תוסף הוה דווקא אם בא עם החיוב בפ״א כגון ה׳ פרשיות בחפילין או ה׳ מינים בלולב או שהוספה בא אחריו כגון הישן בשמיני בסוכה או שתוקע קולות ביותר או שנותן מתן ד׳ תחת מתן אחת וכדומה אבל אם הוספה במוקדם לא הוה בל תוסף כי תשעה לחודש לא הוה עשירי בחודש אם כן אם עושה עינוי בט׳ תשרי לא הוה הוספה לעבור על בל תוסף דהא עדיין לא הגיע החיוב שנימא שהוא מוסף על החיוב בשלמא אם כבר הגיע זמן סוכה או זמן שופר או זמן תפילין או זמן ציצית או זמן זריקה שייך לומר שמוסף על המצוה אבל בודאי מי שמקדים לעשות המצוה בזמן שלא התחיל זמן מצוה שלא שייך שעובר על בל תוסף ואטו אם לילה לאו זמן תפילין וציצית וזמן זריקה ויעמוד אדם ויעשה הלילה לזמן ציצית ותפילין וזריקה יעבור על בל תוסיף מי יכול לעשות שאינו ישנו?
וכן פסקו האגרות משה סי' קנ"ה היביע אומר ח"ט סי' ס"ב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים