ידוע הירושלמי סוכה, מדוע נקרא "שמחת בית השואבה", מפני "שמשם שואבין רוה"ק".
ויל"ע מדברי המדרש, שנראה שבכל הרגלים היו שואבין רוה"ק, אע"פ שלא היתה שמחת בה"ש!
[ואולי באמת לירושלמי השמחה לא קשורה למצות ניסוך המים שבסוכות, ואה"נ שמחת בה"ש היתה בכל החגים? ופלא לחדש כך!]
בראשית רבה (וילנא) פרשת ויצא פרשה ע סימן ח:
"הנה באר בשדה זו ציון, והנה שלשה עדרי צאן, אלו שלשה רגלים, כי מן הבאר ההיא ישקו, שמשם היו שואבים רוח הקודש, והאבן גדולה, זו שמחת בית השואבה, א"ר הושעיא למה היו קוראים אותו בית השואבה שמשם היו שואבים רוח הקודש, ונאספו שמה כל העדרים, באים מלבוא חמת ועד נחל מצרים, וגללו את האבן וגו', שמשם היו שואבים רוח הקודש, והשיבו את האבן, מונח לרגל הבא"