חוקרנוביץ כתב:פשוט מאוד סוכה רגילה,כאשר גובה הסכך 3 מטר
ובאמצע מפסיק הסכך ויורד במטר פחות עד לדפנות
נמצא שהיכן שבדירוג אין דופן מתחתיו אלא בסופו.
שומע ומשמיע כתב:אם כבר אני מבין חקירה האם הסכך הגבוה והנמוך הם סכך אחד, ואם לא אז לסכך הגבוה אין דפנות.
אבל מהיכי תיתי לומר שלא? ל מה שמסכך את הסוכה הוא סכך של הסוכה, מהיכי תיתי שצריך שיגעו חלקי הסכך זה בזה?
לעומקו של דבר כתב:שומע ומשמיע כתב:אם כבר אני מבין חקירה האם הסכך הגבוה והנמוך הם סכך אחד, ואם לא אז לסכך הגבוה אין דפנות.
תגדיר זאת כך, אין בעיהאבל מהיכי תיתי לומר שלא? ל מה שמסכך את הסוכה הוא סכך של הסוכה, מהיכי תיתי שצריך שיגעו חלקי הסכך זה בזה?
יש בראשונים שבעינן בזה לגוד אסיק.
ברזילי כתב:אם הבנתי נכון, מדובר בסוכה המורכבת שני חלקים, כך שהסכך על כל חלק של הסוכה במפלס שונה (שני המפלסים רחוקים זמ"ז יותר מג"ט). לדוגמא, על חצי מן הסוכה יש סכך בגובה ארבע אמות, ועל חציה השני סכך בגובה שמונה אמות.
אאל"ט מסתפק בזה בחידושים-ובאורים, ולע"ע לא נמצאו מקורות או ראיות לכאן או לכאן. אם לאחד החצאים יש שלש דפנות בפנ"ע, אפשר שיש לדון להכשיר מצד פסל היוצא מן הסוכה, אבל השאלה נשאלת בעיקר כאשר לכל חלק של הסוכה אין שלש דפנות בפני עצמו.
כהן כתב:ברזילי כתב:אם הבנתי נכון, מדובר בסוכה המורכבת שני חלקים, כך שהסכך על כל חלק של הסוכה במפלס שונה (שני המפלסים רחוקים זמ"ז יותר מג"ט). לדוגמא, על חצי מן הסוכה יש סכך בגובה ארבע אמות, ועל חציה השני סכך בגובה שמונה אמות.
אאל"ט מסתפק בזה בחידושים-ובאורים, ולע"ע לא נמצאו מקורות או ראיות לכאן או לכאן. אם לאחד החצאים יש שלש דפנות בפנ"ע, אפשר שיש לדון להכשיר מצד פסל היוצא מן הסוכה, אבל השאלה נשאלת בעיקר כאשר לכל חלק של הסוכה אין שלש דפנות בפני עצמו.
מבואר בגמ' שכאשר יש טפח אמרי' חבוט והסוכה כשרה ובפחות מטפח פסולה ועיינתי בחו"ב וכנראה ספקו בפחות מטפח שמא כל הנידון בסוגיא הוא רק כאשר ליכא שיעור סוכה וצ"ע מהיכ"ת לומר כן
כהן כתב:ברזילי כתב:אם הבנתי נכון, מדובר בסוכה המורכבת שני חלקים, כך שהסכך על כל חלק של הסוכה במפלס שונה (שני המפלסים רחוקים זמ"ז יותר מג"ט). לדוגמא, על חצי מן הסוכה יש סכך בגובה ארבע אמות, ועל חציה השני סכך בגובה שמונה אמות.
אאל"ט מסתפק בזה בחידושים-ובאורים, ולע"ע לא נמצאו מקורות או ראיות לכאן או לכאן. אם לאחד החצאים יש שלש דפנות בפנ"ע, אפשר שיש לדון להכשיר מצד פסל היוצא מן הסוכה, אבל השאלה נשאלת בעיקר כאשר לכל חלק של הסוכה אין שלש דפנות בפני עצמו.
מבואר בגמ' שכאשר יש טפח אמרי' חבוט והסוכה כשרה ובפחות מטפח פסולה ועיינתי בחו"ב וכנראה ספקו בפחות מטפח שמא כל הנידון בסוגיא הוא רק כאשר ליכא שיעור סוכה וצ"ע מהיכ"ת לומר כן
יש לעי' בסוכה גדולה שיש בה זע"ז שהסכך גבוה ג"ט משאר הסכך אי מיפסל מקום זה, דאפשר דכל שיש זע"ז הרי אין כאן חסרון מחמת הסכך וכיון שסביב הסכך סוכה כשירה מתכשר גם מקום זה, דלא איכפת לן אם יש בסוכה אחת שני סככים בגובה שונה זה מזה, ואף אם אין לכל חלק בפ"ע ג' דפנות בהכשר, אפשר דמצטרפין יחד שני השטחים להיות סוכה אחת, ודוקא באין בו זע"ז פסלינן לפי שאינו מצטרף עם שאר הסכך, וצ"ע בזה.
אם נתן טס זקוף בין סכך לסכך נראה פשוט דשפיר דמי, דתו הו"ל כאין ביניהם ג"ט, שו"ר שכ"כ מרן זללה"ה באהלות סי"ד ס"ק י"א, עי"ש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים