הודעהעל ידי אבי קלמן » ה' נובמבר 24, 2011 12:46 am
מאור ושמש דברים רמזי יום א' של סוכות (ד"ה וזהו מאמר):
ולכן נקראת סוכה לשון הבטה והתבוננות בדבר, להתבונן על ידה באמונת אלהי עולם, וגם סוכה לשון סכך והגנה, שהסוכה מגנת עלינו מכל מיני מקטרגין ומכל רע. וגם לעתיד ינצלו ישראל על ידה מלהט היום הבא, כמאמר הכתוב (ישעיהו ד, ו) וסכה תהיה לצל יומם מחרב ולמחסה ולמסתור מזרם וממטר, כי ימטר על רשעים וגו' (תהלים יא, ו), שגם לעתיד ינצלו על ידי הסוכה שהיא 'צילא דמהימנותא', והסוכה תגין עליהם מחמת האמונה שהאמינו בה' בעולם הזה, ועשו כל המצות מחמת אמונתם בו יתברך, וקבלו עליהם עול מלכותו והמשיכו א-להותו עליהם - ולכן לא יזיקו להם חום השמש ולהט יום הבא, וינצלו מכל מיני פורעניות.
ר' צדוק הכהן מלובלין - פרי צדיק דברים חג הסוכות (סוף אות יח):
וכמו כן מצות סוכה תיכף אחר יום הכפורים שנמחלו העוונות לישראל נעשים בריה חדשה להתקרב להקב"ה מרמז לנו שהגלות הוא להרבות קדושתינו ותיכף אנחנו נכנסים למצוה ולקדושה וסוכה גם כן מגנת עלינו כי היא הפריסת סוכת שלום ואנחנו יושבים בסתר עליון ומצלת אותנו שלא יוכלו האורבים לגשת אלינו.