ויקברו אותו בניו
אומר רש"י ולא בני בניו, כיון שיעקב צווה שלא יקבור אותו איש נכרי ולכן אלו שהיו בנים לכנעניות לא קברוהו,
ויל"ע אמאי רש"י מתעלם מהשיטה שנשאו את תאומותיהן. ובאמת למ"ד זה מדוע לא קברוהו בני בניו?
יאיר כתב:בני בנים הרי הם כבנים (והוי תירוץ לשתי השאלות)
בקרו טלה כתב:חזקוני
וא"ת אליבא דמ"ד גבי ויקומו כל בניו וכל בנותיו לנחמו אחיות תאומות נולדו עם כל שבט ושבט ונשאום אמאי לא נשאוהו בני בניו, וי"ל התיומות מתו בלי בנים והשבטים נשאו להם כנעניות וילדו להם בנים.
זכריה כתב:יאיר כתב:בני בנים הרי הם כבנים (והוי תירוץ לשתי השאלות)
לומר שהדיוק של רש"י הוי רק לשיטה אחת, קשה, לא?
בקרו טלה כתב:חזקוני
וא"ת אליבא דמ"ד גבי ויקומו כל בניו וכל בנותיו לנחמו אחיות תאומות נולדו עם כל שבט ושבט ונשאום אמאי לא נשאוהו בני בניו, וי"ל התיומות מתו בלי בנים והשבטים נשאו להם כנעניות וילדו להם בנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים