אכלו ואין בו כזית חייב רבי יהודה אומר עד שיהא בו כזית מ"ט דרבנן בריה (בפני עצמה) היא
הנה תיבות "בפני עצמה" הושמו בסוגר, (ואינני יודע מי הראשון שהסגירם).
וז"ל הרש"ש - "בריה היא כצ"ל וכדאיתא ברש"י במשנה ובציון התו' כאן ותיבות בפני עצמה נשתבש מלעיל (ד"פ) ואין לו ענין כאן כלל". שם בד"פ איירי בהא דכוי בריה בפנ"ע.
אכן, ז"ל הרמב"ם פ"ח ממאכ"א ה"ב "אם אכל הגיד שעל הכף כולו אע"פ שאין בו כזית לוקה מפני שהוא כבריה בפני עצמה".
ודאי אפשר ללמוד מדבריו, דלא כהרש"ש ש"אין לו ענין כאן כלל". אבל אולי זה מראה שהוא גרס כך בגמרא?
ומה קורה בכת"י ודפו"י?