לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
עלעול קצר בדי. בי.אס. הראני שני מקומות שבהם מופיעה תיבה זו ושניהם בחיריק תחת האל"ף: שמות ג ה, וכן שם ח יח. חיפוש נוסף הראני תופעה מעניינת, שבמקומות רבים מאד נכתב 'קאם' ללא יו"ד - ובכל אותם מקומות נוקדה תיבה זו בצירה תחת האל"ף. האם יש למאנדהו הסבר לענין זה?
מה הכוונה בשמות שניהם בחיריק כוונתך בתרגום אונקלוס, ובתרגום אונקלוס אין הניקוד שלנו מן המסורת כמו במקרא אלא הנקדנים ניקדו מסברתם וכל מי ששם לב בזמן קריאת שמו"ת רואה כמה שונים החומשים זה מזה כך שקשה להוכיח מזה
אוצרינו הנכבד, אין לי כל ויכוח עמך על טענתך הלכאורה צודקת, אבל עם כל זאת, אף לשיטתך יש צורך בהסבר מינימלי אודות ההבדל שבין 'קאם' לבין 'קאים', שהאחד מנוקד בצירה ומשנהו בחיריק - בשיטתיות סדורה. אגב, האם יש הבדל כלשהו בין משמעות 'קאם' למשמעות 'קאים'?
בנוסף, אם אין כללים, אין כל צורך לחפש סימוכין למנהגו של זה או של זה. אולם לדעתי מסתברא שיש כלל כלשהו אף לניקוד בארמית, והיא יותר מסברא בעלמא, אלא שבזה אין הכללים ידועים וברורים כמו בלשון הקודש.
בענין כזה, הייתי ממליץ לעיין בתאג התימני, שבד"כ מסורותיו בענין הניקוד באונקלוס נכונות, בניגוד לחומשים האשכנזים למיניהם (כמובן שיש יוצאי דופן, אך בכללות, רב העיקש על הישר).