הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' יולי 18, 2016 4:33 pm
להרב נוטר, אתה כמעט יכול להיות משורר, מה אתה מתפייט כ"כ הרבה?..(בחיוך, בחיוך,:))
היות שכולם מנענעים לי כאן באצבעם, (אני חושב שמאז ימי ר' יידל לא קיבלתי כ"כ הרבה על הראש... הרב נחשון היה אומר: הראש נועד או כדי להפעיל אותו או כדי לקבל עליו), אז ראשית כל אני מתנצל אם הגדשתי את הסאה בעקיצותיי. ההרגשה שלי היתה שהדברים שנכתבו ע"י ידידינו הרב נוטר היו חמורים מאד והצריכו תגובה תקיפה.
אבל גם אתה, נוטר, האם אינך קצת מיתמם? מי העלה כאן את הקדמת ה"שערי זיו" והוסיף שאלת תם: "האם אתם יודעים על מי מדובר?"
האומנם דיברת רק על הרוח הנושבת בין כתלי ה"מוסד" ולא רמזת על מו"ר ז"ל?
הרי בעצמך כתבת שהמקום כולו היה ספוג ברוחו ושהוא והישוב חד הם?! האומנם רק הבעת את ההתרשמות שלך? וכי לא הכרזת שה"ענין הדתי לא תפס שם הרבה"? ואם אני הייתי כותב כך על מקום שקנית בו תורה לא היית יוצא מכליך?
האם לא שבת והצבת עובדות(כולל עובדות סטטיסטיות מופרכות!) כביכול ברורות שאין לערער עליהם?, ונתתי פה רק כמה דוגמאות.., ולכל דבריך לא הבאת ולו בדל של ראיה, והרי אתה (אתה,לא אביך!), לא למדת שם מעולם!
ובסופו של דבר אתה שב ומכריז שממהלך האשכול נראה שדעתך (שמסתמכת על משהו ממשי?)היא המתקבלת להלכה, ואני איזה "דעת יחיד"(מה אני כבר יודע, בסה"כ למדתי שם רק חמש שנים...)
רבינו איש ספר ונוטר היקר, תעברו שוב על כל מש"כ נוטר מתחילת האשכול עד עתה, ואח"כ תחזרו ותאמרו לי בכנות, אם אתם לא מבינים אותי.
נ"ב: אחרי כל הנ"ל, ההתרשמות שלי היתה שכשהזכרת את הגרש"א שליט"א והאמיתיות שבו, (ובלי ספק אתה צודק באשר אליה, ועפר אני לכפות רגליו של ת"ח גדול) התכוונת אתה לדחוף את הענין המפלגתי לכאן. יתכן שטעיתי גם בזה, אני לגמרי לא בטוח.
בוא,ידידי נוטר, חזור בך מסגנון הכתיבה הזה, וגם אני אחזור בי ואשוב לכתוב ברוגע. ואם באמת נפגעת, אני מבקש את סליחתך. אך חוזר ומדגיש שגם כבודו של מו"ר, המוסד שלו ותלמידיו הרבים, גם כבודם יקר. יקר מאד.
לאורח:
תקרא שוב את הודעתי שעליה נסובים דבריך,
לא כתבתי, לא רמזתי,ולא העלתי בדעתי לרמוז,שהישוב או מו"ר ז"ל, עודדו בדר"כ לעבור לישי"ג באמצע שנות הלימודים שם.
אדרבה, כתבתי בפירוש שבאופן כללי, ר' יידל לא ראה זאת בעין טובה (למנוע זאת בפועל בכל מקרה לא יכל), אלא שטעמי ההתנגדות ברורים למתבונן. מה שרק ציינתי זאת העובדה שהיו מקרים יוצאי דופן, ואין בידיי נתונים על כל השישים שנה ויותר,כדי לתת שפע של דוגמאות, הבאתי שתיים שידועות לי. מה לך כי קצפת?
ובאשר לאגדה על מו"ר ר' כתריאל, לא קצת הגזמת עם הדרמה?
ובכן, ישנה אגדה ישובניקית אורבאנית, שר' כתריאל לקח יום אחד את ההמבורג והפראק של אביו , לבש אותם בעצמו ועשה "שמח" לחבר'ה, ושבעקבות כך אמר לו אביו:תגיד לאמא שלך שתחפש לך ישיבה אחרת...
אני אישית לא לקחתי את הסיפור הזה אף פעם ברצינות. היה נראה לי כסיפור שטות ילדותי,מהסוג שהיה אופייני לצעירי התלמידים בהישוב.
בנוסף, ראיתי בשעתו העתק של התיק האישי של ר' כתריאל מימי נעוריו.. ושם כתב אביו שבנו התחזק מאד בלימודו ובשקדנותו בכיתה ב'(אאל"ט), ובסוף השנה החליט שאינו רוצה עוד ללמוד לימודי חול ולפיכך עבר ללמוד בישיבת חברון(הכוונה כנראה לישבת תפארת צבי). בטח תאמרו שר' יידל העדיף שלא לפרש את הטעם האמיתי למעבר. דא עקא, שבתחילת הדו"ח שם, הוא לא חסך את שבט ביקורתו החריפה מבנו..ואת זה כמובן לא אכתוב כאן...
בכ"א, לא התכוונתי להסתיר את המידע ה"מסווג" הזה,אלא שלא רציתי להאריך שם בענין, ותארתי לעצמי שבהמשך מישהו יפתח את הנושא ואכתוב את הידוע לי.
אדרבה, אם למישהו יש מידע אמיתי(אמיתי! אמיתי!)בענין , שישתף את כולנו, כמובן בצורה שלא תפגע בכבודו של הג"ר כתריאל, בכ"ז עברו הרבה מאד שנים מאז...