הודעהעל ידי ישא ברכה » ד' אוגוסט 03, 2016 11:04 am
הסתרת האישיות היא חיסרון, ענינה הוא שהאדם אינו מעונין שיכירו וידעו מיהו הדובר או העושה, וזאת אומרת שאינו במצב שלם עם הדברים הנאמרים או הנעשים על ידו, בין אם שכלו אינו שלם אם הדברים והיינו ששכלו מכיר בבעיה בדברים ובין אם מצבו החיצוני אינו שלם עם הדברים (דהיינו שהחברה שלו איננה מקבלת את הדיבורים הללו וכיוצב"ז).
מצב כזה ללא ספק הוא בעיה, והנכון הוא שהאדם יהיה שלם במחשבתו ובמעשיו ואנשי חברתו יהיו תואמים את השקפותיו וכדו', אחרת לא יוכל לממש כראוי את השקפת חייו כי האדם לא חי במסתרים, כך האלוקים ברא את האדם ולא מומלץ להילחם עם זה. ואכמ"ל.
מלבד זה לבושה יש תפקיד מאד חיובי והיא להגן על האדם מיצרו הרע, כי הבושה הנובעת מהשכל מונעת מהאדם עשיית מעשים גרועים בין מצד המעשה ובין מצד החברה. והעדר בושה זה בתכתובת סמויה הוא אכן בעיה, כי היצר הרע אינו מוגבל במגבלות הבושה.
אמנם מאידך ודאי שיש גם מעלה גדולה, כי הרבה אנשים עם שאלות וכדו' שאינם מעיזים להציעם בריש גלי מחמת הבושה האמורה (ואי"ז בושה חיובית אלא בושה שלילית כי זו בושה חברתית. כי ודאי האדם צריך לברר את האמת), שואלים ומקבלים תשובות באמצעים אלו. והמציאות היא שאנו אנשים שחיים עם חברה משפיעה והחברה הזו (כמדומה לכו"ע) איננה שלימה במחשבה ובמעשה, ויש מה לברר וללבן ולהוסיף דעת. (ודרך העולם שבאופן נסתר ישנה פתיחות יתר). ויש גם את המעלה המוזכרת לעיל לתת לתוכן לדבר ולא לערב שיקולים נוספים במודע או בתת מודע.
מ"מ בפורום אוצר החכמה, יש איזון מיוחד, ראשית יש את מנהלי הפורום שמשתדלים לפקח על הנעשה, ולדאוג שהדיונים יהיו לרצון לפניו ית', ולא יהא מו"מ שהבורא ית' אינו מתיר לדון מכל בחינה שהיא, אלא עיקר הדיונים הם בידיעת הבורא כל יכול וידיעת רצונו ותורתו הן חובות הלבבות אהבה/יראה/דביקות/ביטחון/אמונות ודעות (הקב"ה מתיר לברר את האמונה וכדו'), והן חובת המעשים על כל הנהגת האדם כרצון הבורא. וגם נייעס תורני שזה עדיף על כל נייעס אחר..
חוץ מזה ברבות הזמן יש הכרות יותר אישית, אם באישי, ואם ע"י הכרות מתוך ריבוי הודעות ופרטים וצירוף פרטים וכו' וכו'. (אעפ"כ - יש כאן ת"ח שהייתי מעונין לדעת מי הם היכן הם גרים ומאיזה ביהמ"ד הם..) עכ"פ ממילא אין את החסרונות הנ"ל.
הבורא ית' יזכנו ללמוד וללמד לשמור ולעשות