בברכה המשולשת כתב:אמר לי בני בכורי נ"י שזה שני לאוים שונים, ושאיסור מצבה חל גם בזמן היתר הבמות
ר_חיים_הקטן כתב:גם יש מקום לדון האם איסור במה הוא רק איסור להקריב בבמה או גם לבנות במה אסור. ולכאורה במציבה יש איסור לבנות ולא רק להקריב. וא"כ אפ"ל שמטעם זה המציבה חמורה מבמה דעלמא.
קו ירוק כתב:ר_חיים_הקטן כתב:גם יש מקום לדון האם איסור במה הוא רק איסור להקריב בבמה או גם לבנות במה אסור. ולכאורה במציבה יש איסור לבנות ולא רק להקריב. וא"כ אפ"ל שמטעם זה המציבה חמורה מבמה דעלמא.
הרהרתי בכך. מהיכי תיתי יש איסור לבנות במה לשמים, אם אין מקריבין בה..
בברכה המשולשת כתב:לכאורה ראיה מכך שההוראת שעה של אליהו הנביא זל"ט היתה רק להקרבה ולא לעניין בנייתה מחדש של הבמה בכרמל
ר_חיים_הקטן כתב:בברכה המשולשת כתב:לכאורה ראיה מכך שההוראת שעה של אליהו הנביא זל"ט היתה רק להקרבה ולא לעניין בנייתה מחדש של הבמה בכרמל
מנא לך הא מילתא?
קו ירוק כתב:אבל מצבה יש איסור בהקמתה 'ולא תקים לך מצבה', דעצם המצבה היא כמו אשירה לעבדה.
.
צביב כתב:קו ירוק כתב:אבל מצבה יש איסור בהקמתה 'ולא תקים לך מצבה', דעצם המצבה היא כמו אשירה לעבדה.
.
בעניי, לא הבנתי את הקשר בין מציבה לאשירה לעבדה.
צביב כתב:אשירה
(לשון צמיחה, ושפע (אושר)
(ליד המזבח, מראה שמעונין לקבל שפע שלא בדרך הנכונה)
[/size]
מתושלח כתב:הם האשירה היתה רצויה בימי האבות כמו המצבה?
קו ירוק כתב:'אשרה' במהותה - עבודה זרה. (לדוגמא כמו שהטעים לעיל הרב צביב).
צביב כתב:מתושלח כתב:הם האשירה היתה רצויה בימי האבות כמו המצבה?
אכן כתוב ויטע אשל בבאר שבע וכו'
אבל אין זה כדי לסנוור ע''י מראה האשל, ולא כדי למשוך שפע שלא במקומו,
אלא רק כדי לקרוא בשם ה'.
איש-אחד כתב:י וַיָּבֹאוּ אֶל-גְּלִילוֹת הַיַּרְדֵּן וגו' וַיִּיטַב בְּעֵינֵיהֶם. (יהושע כב)
ר_חיים_הקטן כתב:איש-אחד כתב:י וַיָּבֹאוּ אֶל-גְּלִילוֹת הַיַּרְדֵּן וגו' וַיִּיטַב בְּעֵינֵיהֶם. (יהושע כב)
הוא הדבר אשר דיברנו. המזבח שהוזכר שם היה במה והבעיה היא שזה אירעה בשעת איסור במות (משכן שילה).
ר_חיים_הקטן כתב:קו ירוק כתב:'אשרה' במהותה - עבודה זרה. (לדוגמא כמו שהטעים לעיל הרב צביב).
יעויין במלבי"ם (מלכים א טז:לא) שמבואר שאשרה אינה במהותה ע"ז ויתכן אשרה שהיא לשם ה' (למרות שאסור לעשות ככה אבל אינה בהכרח עבודת אלהים אחרים).
קו ירוק כתב:ר_חיים_הקטן כתב:גם יש מקום לדון האם איסור במה הוא רק איסור להקריב בבמה או גם לבנות במה אסור. ולכאורה במציבה יש איסור לבנות ולא רק להקריב. וא"כ אפ"ל שמטעם זה המציבה חמורה מבמה דעלמא.
הרהרתי בכך. מהיכי תיתי יש איסור לבנות במה לשמים, אם אין מקריבין בה.(לו יצוייר שהיו יודעים שפלשתים יחריבו משכן שילה, וכבר בנו לפני כן במה לשעת היתר הבמות).
אבל מצבה יש איסור בהקמתה 'ולא תקים לך מצבה', דעצם המצבה היא כמו אשירה לעבדה. ובהקרבה ב' לאוין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 81 אורחים