למאי_נמ? כתב: ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
למאי_נמ? כתב:הערה צדדית, כוונת החת"ס שאי"צ לבקש רשות מהפחה להקריב שם, כי אין סיכוי שהוא יסכים כי הוא קפדן גדול, ומקפיד מאד שלא יקרב שם אדם. (והמציאות לא השתנתה הרבה מאז, אלא שמדינת ישראל יכולה להשתלט על המקום, אבל זה עלול לעלות בהרבה חיי אדם, ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
בברכה המשולשת כתב:למאי_נמ? כתב: ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
וזאת מנין? הרי בימי עזרא ונחמיה המצב היה קשה הרבה יותר ובכל זאת הקריבו.
אלא שאם רוב כלל ישראל אינו רוצה, אין זה רצון ה' שיחידים יקריבו לבדם.
למאי_נמ? כתב:הערה צדדית, כוונת החת"ס שאי"צ לבקש רשות מהפחה להקריב שם, כי אין סיכוי שהוא יסכים כי הוא קפדן גדול, ומקפיד מאד שלא יקרב שם אדם. (והמציאות לא השתנתה הרבה מאז, אלא שמדינת ישראל יכולה להשתלט על המקום, אבל זה עלול לעלות בהרבה חיי אדם, ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
ברזילי כתב:לכאורה כל הנידון על הקרבת קר"פ בזה"ז לא שייך בדורנו, בעוו"ה, שיש לחוש טובא שרוב הקהל טמאים בטומאות שלא הותרו בציבור (עי' רמב"ם קר"פ פ"ז ובפרט הל"ד)
ברזילי כתב:לכאורה כל הנידון על הקרבת קר"פ בזה"ז לא שייך בדורנו, בעוו"ה, שיש לחוש טובא שרוב הקהל טמאים בטומאות שלא הותרו בציבור (עי' רמב"ם קר"פ פ"ז ובפרט הל"ד)
הרב 'בברכה המשולשת' כתב:למאי_נמ? כתב: ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
וזאת מנין? הרי בימי עזרא ונחמיה המצב היה קשה הרבה יותר ובכל זאת הקריבו.
הרב 'בברכה המשולשת' כתב:אלא שאם רוב כלל ישראל אינו רוצה, אין זה רצון ה' שיחידים יקריבו לבדם.
למאי_נמ? כתב:הרב 'בברכה המשולשת' כתב:למאי_נמ? כתב: ופיקוח נפש דוחה קרבן פסח).
וזאת מנין? הרי בימי עזרא ונחמיה המצב היה קשה הרבה יותר ובכל זאת הקריבו.
בית שביעי כתב:בעקבות חטאו של דוד המלך,
אוהב אוצר כתב:בית שביעי כתב:בעקבות חטאו של דוד המלך,
נו, באמת. כל ילד בחיידר יודע את מה שאמרו חז"ל כל האומר שדוד חטא אינו אלא טועה, אז איני מבין מדוע מתייחסים פה ל'טועה' זה... [וזה לא פעם ראשונה]
עד כמה שידוע לי החברים פה ברובם, אנשי צורה הם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים