תיקונים כתב:במחילה, אין שום צד שבעולם לומר שדבור מפורש של הקב"ה אינו מצוה. יש לדון אם הוא מצוה לדורות או לא, אבל למי שנאמר לו במפורש מפי הגבורה לעשות כך וכך, הרי זה פלפול של הבל אם הוא מצווה או לא
לומד_בישיבה כתב:במחילת כבודכם רבנים.
והרי עיניכם הרואות שהרמב"ם צריך פסוק מפורש על זה, ובזמנו כבר דנו מניין לנו שצריך לברך את ישראל ישימך וכו'.
עוד יש להקשות ואני כותב מזכרון שהרי כדי לכבוש את הארץ, ולפחות כדי לעשות מלחמה, צריך מלך, וגם נביא, ושניהם לא בדיוק התקיימו אצל יהושע כך שיש צד לומר שלא היה צריך, ואולי אפילו אסור לכבוש ולהרוג, ושמא תאמר, מהכי תיתי שצריך נביא או מלך, שהרי כך כתב הרמב"ם שבי"ד של ע"א כלומר משרע"ה הכתיר את יהושע למלך וגם משה עצמו היה מלך.
לומד_בישיבה כתב:עתה פגשתי את הגאון רבי זלמן נחמיה שליט"א ואמר לי כדבר פשוט שרק המפורש כמצווה צריך לקיים וכאשר התווכחתי עמו ענה לי שמא הינך רוצה לקיים מצוות והיית משו.. כל הימים?!
הרב אוצר החכמה כתב:א. לא הבנתי את העניין.
ב. לא הבנתי את הדיון הלא כל התורה מלאה מזה כי תבאו אל הארץ והורשתם וכולי.
אתה מערבב בין החרם ומחיית עמלק מצד אחד, לכיבוש הארץ מצד שני
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים