נוטר הכרמים כתב:מעניין שדווקא את הדוגמאות דלעיל לא נקט האדר"ת.
החזן כתב:נוטר הכרמים כתב:מעניין שדווקא את הדוגמאות דלעיל לא נקט האדר"ת.
ההבדל פשוט. הגאון אדר"ת מנה את הזכויות המיוחדות לת"ח (שאינן מתייחסות לא לשאר העם וכמובן לא לע"ה), ואילו מר שלח מנה את ההחמרות המיוחדות לע"ה (שאינן מתייחסות לא לשאר העם וכמובן לא לת"ח). שכן בין תלמידי החכמים לעמי הארצות משתרע ההמון כולו שאינו לא בגדר ת"ח ולא בגדר ע"ה.
החזן כתב:נוטר הכרמים כתב:מעניין שדווקא את הדוגמאות דלעיל לא נקט האדר"ת.
ההבדל פשוט. הגאון אדר"ת מנה את הזכויות המיוחדות לת"ח (שאינן מתייחסות לא לשאר העם וכמובן לא לע"ה), ואילו מר שלח מנה את החובות המיוחדות לע"ה (שאינן מתייחסות לא לשאר העם וכמובן לא לת"ח). שכן בין תלמידי החכמים לעמי הארצות משתרע ההמון כולו שאינו לא בגדר ת"ח ולא בגדר ע"ה. מופרכת הסברה שיש איזו מין דיכוטומיה בין ת"ח לע"ה.
איש רגיל כתב:כמדומני שאין שום ממוצע בין ת"ח לע"ה, בהגדרה של חז"ל כמובן.
בבלי פסחים מט, ב כתב:תנו רבנן
לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם
לא מצא בת תלמיד חכם ישא בת גדולי הדור
לא מצא בת גדולי הדור ישא בת ראשי כנסיות
לא מצא בת ראשי כנסיות ישא בת גבאי צדקה
לא מצא בת גבאי צדקה ישא בת מלמדי תינוקות
ולא ישא בת עמי הארץ מפני שהן שקץ ונשותיהן שרץ ועל בנותיהן הוא אומר (דברים כז, כא) ארור שוכב עם כל בהמה.
איש רגיל כתב:כמדומני שאין שום ממוצע בין ת"ח לע"ה, בהגדרה של חז"ל כמובן.
בבלי ב"מ לג, ב כתב:דרש ר' יהודה בר' אלעאי,
מאי דכתיב (ישעיהו סו, ה):
שמעו דבר ה' החרדים אל דברו - אלו תלמידי חכמים
[אמרו] אחיכם - אלו בעלי מקרא
שנאיכם - אלו בעלי משנה
מנדיכם - אלו עמי הארץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 108 אורחים