האוכל גלידה שוקו וניל תות וכדו', האם גם בזה נאמר הדין שעליו לברך על ה'חביב' דהיינו על הצבע והטעם שחביב עליו יותר, או מכיון שזה מאכל אחד אין נפ''מ.
(לכועסים על התמונה; זה רק לאוירת בין הזמנים . . . )
יורד ומתעה כתב:איני מונח כעת בסוגיא אבל מזכרוני במאכל אחד יש דין עיקר וטפל ואם אין עיקר וטפל הלך אחר הרוב.
מה שכן מובא ברמ"א העיקר וטפל בשני מאכלים שאם חביב עליו הטפל יברך עליו.
סגי נהור כתב:לענין בורר נחשבים לכאורה כשני מינים.
שגגה היא בידך. טעם ההיתר ששניהם אוכל ואין מפרידים אותם אלא לגוון, אבל מי שרוצה לאכול רק אחד מהם ודאי חייב משום בורר ככל ב' מינים.שטייגעניסט כתב:סגי נהור כתב:לענין בורר נחשבים לכאורה כשני מינים.
בגמרא נאמר שמותר לברור את החלמון מהחלבון כי אינה אלא גוון שונה.
בב' מינים שמיועדים לאכילה מכיוון שהוא לא רוצה לאכול אחד מהם אותו המין נחשב פסולת אבל מה שהוא לא רוצה אחד מהם בגלל הצבע אינו הופך אותו לפסולת לגבי המין השני כי ייעוד הדבר הזה הוא לאכילה ולא לצבע.שטייגעניסט כתב:לא הבנתי: גם שם הוא רוצה רק אחד מהם.
ההסבר שכתבתי היה בדברי הגמרא שאינו עשוי אלא לגוון והוא נכון לפי ב' הדיעות. ודוק.מה שנכון נכון כתב:אם חלמון וחלבון הם מין אחד או שני מינים זו מחלוקת אחרונים כמובא במ"ב שיט,נח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 194 אורחים