אזהרה: אני שואל דווקא בכה"ג - שהשכ"מ רק ציוה להוציא נכסים מאצלו לטובת פלוני - אך הם עדין לא יצאו מאצלו, דהא בכה"ג - אם המתנה בכלל תחול אז היא תחול רק במות השכ"מ - וכדקי"ל דמתנת שכ"מ שציוה לתת חלה רק במותו [ש"ע ח"מ רנב א] ולהכי קי"ל נמי דלעולם יכול לחזור בו ממנה [שם רנ יג], וממילא אהא קא בעינן - האם בכלל תחול, שהרי אם תחול - אז פלוני יוכל לזכות רק אחרי מותו (כי כאמור פלוני מת בחיי השכ"מ) - והא קי"ל דאין קניין למת (רמב"ם זכיה ומתנה י יב).
אבל אינני שואל בגוונא דהשכ"מ כבר נתן, כגון שנתן לשליח על מנת להוליך לפלוני - אשר כאמור מת אח"כ בחיי הנותן; דהא כבר מבואר (בדברי הרמ"ה המובאים בטור ח"מ סוס"י קכה ובנו"כ השו"ע שם סעיף ט כגון בגר"א שם ס"ק לג ובסמ"ע שם ס"ק לד ובש"ך שם ס"ק לו ולח) דבכה"ג כוונת השכ"מ היא - שאם ימות מחוליו - אז מייד כשהשליח קיבל הרי מייד זכה לטובת פלוני החי אשר ממילא מייד זכה בעודו בחיים, וכדמוכח להדיא - דבכה"ג כך היא כוונת השכ"מ - נמי מהא דקי"ל (בש"ע שם) דבכה"ג השכ"מ אינו יכול לחזור בו כל עוד שלא התרפא מחוליו.