גימפעל כתב:תשאל את אשתך אם תסכים לקבל תכשיט יותר יפה אך חיקוי או מזהב אמיתי ויותר פשוט.
יאיר1 כתב:נכון.
אם נצמדים למעלות של החסד לאברהם, אכן לא הוזכר גדלים ועיצובים אלא חומרים.
אולם לשון המ"ב 'כתבו הספרים שטוב כל אחד שיטריח לעשות לו מנורה יפה לפי כחו וכן הנרות יעשה יפה'
מכאן למדים גם שיש ענין גם במנורה וגם בכוסיות.
זקן ששכח כתב:יאיר1 כתב:נכון.
אם נצמדים למעלות של החסד לאברהם, אכן לא הוזכר גדלים ועיצובים אלא חומרים.
אולם לשון המ"ב 'כתבו הספרים שטוב כל אחד שיטריח לעשות לו מנורה יפה לפי כחו וכן הנרות יעשה יפה'
מכאן למדים גם שיש ענין גם במנורה וגם בכוסיות.
יקרא נא מר את שציטט. מה הכוונה 'יפה כפי כחו'? בפשטות אין שייך 'כפי כחו' ליופי, ולכאורה הכוונה מחומר יקר ואיכותי כפי יכלתו.
לומד_בישיבה כתב:רב יאיר1
אני לא יורד לסוף דעתך.
כמעט אין היום מי שמדליק בכסף, כולם מכניסים כוסיות של זכוכית, החסד לאברהם שכותב כסף שהוא רחמים כידוע כוונתו לא לעצם המנורה אלא מקום הדלקת הפסילות והיום נוהגים לשים כוסיות זכוכית, אמנם מו"ר ז"ל היה נוהג להדליק בגוף המנורה, אך לא ראיתי היום מי שמקפיד על כך.
---
אגב, בעל השפע חיים זי"ע היה עושה קידוש כך.
היה מכניס כוס זכוכית בתוך גביע של כסף והדברים ארוכים.
לומד_בישיבה כתב:הרב אוהב.
אמיתי, שנה שעברה נכנסתי להצורפים וביקשתי להם מנורת כסף שניתן לשפוך את השמן לגוף המנורה, לא היה להם דבר כזה, האחד שהציעו לי, אין שם מספיק מקום לשמן, והשני נוזל.
אוהב אוצר כתב:לומד_בישיבה כתב:הרב אוהב.
אמיתי, שנה שעברה נכנסתי להצורפים וביקשתי להם מנורת כסף שניתן לשפוך את השמן לגוף המנורה, לא היה להם דבר כזה, האחד שהציעו לי, אין שם מספיק מקום לשמן, והשני נוזל.
מכיר את הבעיה.
אוהב אוצר כתב:הלכתית, לדעתי העניה ביותר, עדיף לקנות חנוכיה קטנה מכסף טהור [וגם לדעת המשנ"ב היא נקרת יפה] מאשר מחומרים אחרים.
לגופו של ענין, מציע ללכת לחנות של חדד ולקנות חנוכיה של 'מורשת' היינו מצופות כסף ברמה גבוהה, ממש חיצונית אין הבדל ותישמר אותו דבר.. המחיר - חצי.
לומד_בישיבה כתב:רב יאיר1
אני לא יורד לסוף דעתך.
כמעט אין היום מי שמדליק בכסף, כולם מכניסים כוסיות של זכוכית, החסד לאברהם שכותב כסף שהוא רחמים כידוע כוונתו לא לעצם המנורה אלא מקום הדלקת הפסילות והיום נוהגים לשים כוסיות זכוכית, אמנם מו"ר ז"ל היה נוהג להדליק בגוף המנורה, אך לא ראיתי היום מי שמקפיד על כך.
---
אגב, בעל השפע חיים זי"ע היה עושה קידוש כך.
היה מכניס כוס זכוכית בתוך גביע של כסף והדברים ארוכים.
יאיר1 כתב:אוהב אוצר כתב:הלכתית, לדעתי העניה ביותר, עדיף לקנות חנוכיה קטנה מכסף טהור [וגם לדעת המשנ"ב היא נקרת יפה] מאשר מחומרים אחרים.
לגופו של ענין, מציע ללכת לחנות של חדד ולקנות חנוכיה של 'מורשת' היינו מצופות כסף ברמה גבוהה, ממש חיצונית אין הבדל ותישמר אותו דבר.. המחיר - חצי.
אולי תסביר לי מה זה מורשת? זה פס ייצור של מוצרים שמצופים כסף.
מה מיוחד בזה משאר מצופות? האיכות שם ברמה גבוהה, כך שאם מטפלים בכלי ושומרים עליו כאילו הוא מכסף, זה יישאר לשנים רבות נעימות וטובות.
ולמה אתה לגופו של ענין לא ממליץ על מה שלדעתך עדיף מבחינה הלכתית? כי אתה טוען שאתה לא יכול להוציא הרבה כעת
אוהב אוצר כתב:יאיר1 כתב:אוהב אוצר כתב:הלכתית, לדעתי העניה ביותר, עדיף לקנות חנוכיה קטנה מכסף טהור [וגם לדעת המשנ"ב היא נקרת יפה] מאשר מחומרים אחרים.
לגופו של ענין, מציע ללכת לחנות של חדד ולקנות חנוכיה של 'מורשת' היינו מצופות כסף ברמה גבוהה, ממש חיצונית אין הבדל ותישמר אותו דבר.. המחיר - חצי.
אולי תסביר לי מה זה מורשת? זה פס ייצור של מוצרים שמצופים כסף.
מה מיוחד בזה משאר מצופות? האיכות שם ברמה גבוהה, כך שאם מטפלים בכלי ושומרים עליו כאילו הוא מכסף, זה יישאר לשנים רבות נעימות וטובות.
ולמה אתה לגופו של ענין לא ממליץ על מה שלדעתך עדיף מבחינה הלכתית? כי אתה טוען שאתה לא יכול להוציא הרבה כעת
יאיר1 כתב:כיום אני מדליק בכוסיות קידוש מה שמכוה כוסיות עארק מזכוכית.
אני חושב לקנות כוסיות קידוש מכסף, ובהם להדליק, ובשנה הבאה ללכת לבעל מלאכה שיעשה להם חיבור, ואפילו לאו דווקא מכסף, אם יהיה מידי יקר.
אולי אפילו אמצא דרך לחברם באופן שניתן יהיה לפרק, ואז במשך השנה באמת אשתמש בהם לקידוש, והרווחנו שתיים במחיר אחד....
מה אומרים החברים, ואולי יש לכם הצעות לשיפור המלצות וכו'...
למרות שערב חנוכה עדיין אני לא סגור על עצמי, ומחפש רעיונות ודעות ושות'....
לומד_בישיבה כתב:רב יאיר1
אני לא יורד לסוף דעתך.
כמעט אין היום מי שמדליק בכסף, כולם מכניסים כוסיות של זכוכית, החסד לאברהם שכותב כסף שהוא רחמים כידוע כוונתו לא לעצם המנורה אלא מקום הדלקת הפסילות והיום נוהגים לשים כוסיות זכוכית, אמנם מו"ר ז"ל היה נוהג להדליק בגוף המנורה, אך לא ראיתי היום מי שמקפיד על כך.
---
אגב, בעל השפע חיים זי"ע היה עושה קידוש כך.
היה מכניס כוס זכוכית בתוך גביע של כסף והדברים ארוכים.
יוס'ל כתב:יאיר1 כתב:כיום אני מדליק בכוסיות קידוש מה שמכוה כוסיות עארק מזכוכית.
אני חושב לקנות כוסיות קידוש מכסף, ובהם להדליק, ובשנה הבאה ללכת לבעל מלאכה שיעשה להם חיבור, ואפילו לאו דווקא מכסף, אם יהיה מידי יקר.
אולי אפילו אמצא דרך לחברם באופן שניתן יהיה לפרק, ואז במשך השנה באמת אשתמש בהם לקידוש, והרווחנו שתיים במחיר אחד....
מה אומרים החברים, ואולי יש לכם הצעות לשיפור המלצות וכו'...
למרות שערב חנוכה עדיין אני לא סגור על עצמי, ומחפש רעיונות ודעות ושות'....
זה אולי מזכיר את סוגיית מנורה של פרקים, אך מה זה יותר טוב מחנוכייה מקורית, ומה תעשה בשבת חנוכה, תקדש ב'חד פעמי' ?!
זה כמו לקנות נר נשמה ליא''צ / אזכרה, ולאחר שנגמר או קודם לשתות בו 'לחיים' ב'תיקון' ...
יאיר1 כתב:יוס'ל כתב:יאיר1 כתב:כיום אני מדליק בכוסיות קידוש מה שמכוה כוסיות עארק מזכוכית.
אני חושב לקנות כוסיות קידוש מכסף, ובהם להדליק, ובשנה הבאה ללכת לבעל מלאכה שיעשה להם חיבור, ואפילו לאו דווקא מכסף, אם יהיה מידי יקר.
אולי אפילו אמצא דרך לחברם באופן שניתן יהיה לפרק, ואז במשך השנה באמת אשתמש בהם לקידוש, והרווחנו שתיים במחיר אחד....
מה אומרים החברים, ואולי יש לכם הצעות לשיפור המלצות וכו'...
למרות שערב חנוכה עדיין אני לא סגור על עצמי, ומחפש רעיונות ודעות ושות'....
זה אולי מזכיר את סוגיית מנורה של פרקים, אך מה זה יותר טוב מחנוכייה מקורית, ומה תעשה בשבת חנוכה, תקדש ב'חד פעמי' ?!
זה כמו לקנות נר נשמה ליא''צ / אזכרה, ולאחר שנגמר או קודם לשתות בו 'לחיים' ב'תיקון' ...
מה לא טוב בלשתות לחיים בתיקון?!
לומד_בישיבה כתב:רב יאיר1
אני לא יורד לסוף דעתך.
כמעט אין היום מי שמדליק בכסף, כולם מכניסים כוסיות של זכוכית, החסד לאברהם שכותב כסף שהוא רחמים כידוע כוונתו לא לעצם המנורה אלא מקום הדלקת הפסילות והיום נוהגים לשים כוסיות זכוכית, אמנם מו"ר ז"ל היה נוהג להדליק בגוף המנורה, אך לא ראיתי היום מי שמקפיד על כך.
---
אגב, בעל השפע חיים זי"ע היה עושה קידוש כך.
היה מכניס כוס זכוכית בתוך גביע של כסף והדברים ארוכים.
שיר ורננים כתב:אגב ! בבאר היטב הביא שהמהרש"ל קנה חנוכיה מכסף והדליק בליל שני כדי להרוויח ברכת שהחיינו על המנורה. ויש בזה נדון מדוע לא בערך משעת הקנייה.
תוכן כתב:אל תשאיר אותנו במתח. איזה מהם קנית?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 197 אורחים