דבר חוצץ - בזבחים דף י"ט מבעי' אם כנה חי' ושערו הוי חציצה לענין בגדי כהונה ונ"ל שמפני זה כתב הרוקח שיש לגלח השער שעל הצואר שלא יהא חוצץ וכתב עליו האגור סי' נ"ה ולא נהגו כן.
ובערוגת הבושם ח"ג כתב -
כתב ה״ר אלעז' ז״ל שצריך לגלח כנגד הקשר שלא יהא חוצץ. אמת ואמונה כי זה הצדיק לא כיון, דמאי שנא קשר מתפילין עצמן שאין צריך לגלח. ועוד דאמ׳ בהערל שאני עובר דהיינו רבייתיה.
ובאמת הנו"כ שם סביב המג"א ג"כ כתבו דהיינו רביתיה וכו' עוד הוכחות וסברות להתיר.
שאילותי:
א, לא מצאתי את הרוקח. (האם זה שכיח שהראש' מעתיקים מהרוקח ואינו לפנינו?)
ב, מאי שנא מקום הקשר מאחור יותר ממקום התפילין עצמן, וכמשה"ק הערוגת הבושם.
ג, ולמה הפוס' לא הק' קו' פשוטה זו.