עושה חדשות כתב:תרשה לי לשאול שאלה אחרת באותו ענין,
מה פשר ד' חז"ל שהביא רש"י מפני מה לא האריך משה בתפלה שלא יהיו ישראל אומרים אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה, וכי יש משהו יותר טוב לעשות בשבילה?
יאיר כתב:עושה חדשות כתב:תרשה לי לשאול שאלה אחרת באותו ענין,
מה פשר ד' חז"ל שהביא רש"י מפני מה לא האריך משה בתפלה שלא יהיו ישראל אומרים אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה, וכי יש משהו יותר טוב לעשות בשבילה?
נ"ל דהכוונה היא שלא ירננו אחריו שמרבה בתפילה בגלל שהיא אחותו ודו"ק וק"ל.
מקום לעמודיאיר כתב:עושה חדשות כתב:תרשה לי לשאול שאלה אחרת באותו ענין,
מה פשר ד' חז"ל שהביא רש"י מפני מה לא האריך משה בתפלה שלא יהיו ישראל אומרים אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה, וכי יש משהו יותר טוב לעשות בשבילה?
נ"ל דהכוונה היא שלא ירננו אחריו שמרבה בתפילה בגלל שהיא אחותו ודו"ק וק"ל.
פרי יהושע כתב:כתב רש"י ד"ה אשר בצאתו "ד"א אל נא תהי כמת אם אינך רופאה בתפילה מי מסגירה ומי מטהרה, אני א"א לי לראותה שאני קרוב ואין קרוב רואה נגעים, וכהן אחר אין בעולם".
וקשה בתרתי דאם אין כהן איך נטמאה והא טומאתה תלויה בכהן, [כמש"כ לכא' רש"י בעצמו מי מסגירה], ועוד היכן מצינו טהרה ע"י תפילה?
פרי יהושע כתב:כתב רש"י ד"ה אשר בצאתו "ד"א אל נא תהי כמת אם אינך רופאה בתפילה מי מסגירה ומי מטהרה, אני א"א לי לראותה שאני קרוב ואין קרוב רואה נגעים, וכהן אחר אין בעולם".
וקשה בתרתי דאם אין כהן איך נטמאה והא טומאתה תלויה בכהן, [כמש"כ לכא' רש"י בעצמו מי מסגירה], ועוד היכן מצינו טהרה ע"י תפילה?
חיימקה כתב:יעויין זבחים קב. ובתוס' שם ד"ה "אני".
עושה חדשות כתב:מה פשר ד' חז"ל שהביא רש"י מפני מה לא האריך משה בתפלה שלא יהיו ישראל אומרים אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה, וכי יש משהו יותר טוב לעשות בשבילה?
עזריאל ברגר כתב:חיימקה כתב:יעויין זבחים קב. ובתוס' שם ד"ה "אני".
תוס׳ שם נשארים ב"תימה" בדיוק עם קושיית פותח האשכול, שיכול עתה לומר "ברוך שכיוונתי לקושיית התוספות".
פרי יהושע כתב:כתב רש"י ד"ה אשר בצאתו "ד"א אל נא תהי כמת אם אינך רופאה בתפילה מי מסגירה ומי מטהרה, אני א"א לי לראותה שאני קרוב ואין קרוב רואה נגעים, וכהן אחר אין בעולם".
וקשה בתרתי דאם אין כהן איך נטמאה והא טומאתה תלויה בכהן, [כמש"כ לכא' רש"י בעצמו מי מסגירה] ... ?
תוכן כתב:פרי יהושע כתב:כתב רש"י ד"ה אשר בצאתו "ד"א אל נא תהי כמת אם אינך רופאה בתפילה מי מסגירה ומי מטהרה, אני א"א לי לראותה שאני קרוב ואין קרוב רואה נגעים, וכהן אחר אין בעולם".
וקשה בתרתי דאם אין כהן איך נטמאה והא טומאתה תלויה בכהן, [כמש"כ לכא' רש"י בעצמו מי מסגירה] ... ?
אע"ג דהכהן מטמאה, אבל אין זה אלא תנאי, אבל טומאה יש כאן.
תוכן כתב:הכוונה שיש כאן מציאות של טומאה, אפילו שהכהן לא טימא אותו, ונאמרו כמה דינים על טומאה זו, ולמשל שאפשר לדחות להראות הנגע לכהן ברגל או לחתן. ומשום כך, אפילו שמרים לא היתה טמאה הלכה למעשה, אבל מציאות של טומאה היתה כאן.
עושה חדשות כתב:תרשה לי לשאול שאלה אחרת באותו ענין,
מה פשר ד' חז"ל שהביא רש"י מפני מה לא האריך משה בתפלה שלא יהיו ישראל אומרים אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה, וכי יש משהו יותר טוב לעשות בשבילה?
מה תצעק אלי. למדנו, שהיה משה עומד ומתפלל, אמר לו הקב"ה, לא עת עתה להאריך בתפלה, שישראל נתונין בצרה.
פרי יהושע כתב:תוכן כתב:הכוונה שיש כאן מציאות של טומאה, אפילו שהכהן לא טימא אותו, ונאמרו כמה דינים על טומאה זו, ולמשל שאפשר לדחות להראות הנגע לכהן ברגל או לחתן. ומשום כך, אפילו שמרים לא היתה טמאה הלכה למעשה, אבל מציאות של טומאה היתה כאן.
לא הבנתי, הלא לדחות ראית הטומאה לרגל לכא' מוכיח להפך שאין כאן מציאות כלל של טומאה!
תוכן כתב:פרי יהושע כתב:כתב רש"י ד"ה אשר בצאתו "ד"א אל נא תהי כמת אם אינך רופאה בתפילה מי מסגירה ומי מטהרה, אני א"א לי לראותה שאני קרוב ואין קרוב רואה נגעים, וכהן אחר אין בעולם".
וקשה בתרתי דאם אין כהן איך נטמאה והא טומאתה תלויה בכהן, [כמש"כ לכא' רש"י בעצמו מי מסגירה] ... ?
אע"ג דהכהן מטמאה, אבל אין זה אלא תנאי, אבל טומאה יש כאן.
תוכן כתב:שוב אני חוזר ואומר, שכהן הוא רק תנאי, אבל טומאה יש כאן בכל מקרה.
תוכן כתב:אין חלים עליו דיני טומאה בכלל, אבל הטומאה עצמה יש כאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 203 אורחים