דרומי כתב:ציינתי לעיל לשער הכולל עיי"ש
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:בעניין ג' פעמים יעויין תשובות והנהגות
מבני עליה כתב:בהליכות שלמה כתבו שאמר הגרש"ז שלשה דברים נהגו העולם לעשות שלוש פעמים ואין להם טעם:
לצום ג' פעמים קודם בר מצוה
לקרוא ג' פעמים בספר תורה שמביאים לבית אבל וכד'
(והשלישי איני זוכר)
ונוכל לצרף את זה.
לבי במערב כתב:בפשטות התי' עמ"ש בתשובות והנהגות - שבפ"א כשהי' בדעתו בפירוש לנהוג כן לעולם, ובג"פ גם כאשר רק לא הי' בדעתו בפירוש שיהא בל"נ. כן ראיתי (מזכרון) שכ' באיזהו מקומן.
מבני עליה כתב:בהליכות שלמה כתבו שאמר הגרש"ז שלשה דברים נהגו העולם לעשות שלוש פעמים ואין להם טעם:
לצום ג' פעמים קודם בר מצוה
לקרוא ג' פעמים בספר תורה שמביאים לבית אבל וכד'
(והשלישי איני זוכר)
ונוכל לצרף את זה.
מבני עליה כתב:טוב, בסוף חיפשתי ומצאתי, מועדים ח"א עמ' שצ"ט הערה 10 השלישי הוא נטילת ידים לתפילה.
(חשבתי שרק לי פה אין אוצה"ח נגיש)
מיללער כתב:המקור שמנהג טוב צריך התרה הוא בר"ן נדרים פא: ד"ה משום שנא' שכ' בשם ה"ר יהודה הכהן ז"ל "שאם נהג אדם שלא לאכול בשר ושלא לשתות יין בזמן מיוחד, ושוב רוצה לשתות יין או לאכול בשר באותו הזמן צריך היתר".
הר"ן אינו כותב שזה דוקא אם נהג כן ג' פעמים - מה המקור לג' פעמים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים