אש משמים כתב:פשוט שמותר להשתמש בוו ולסובבו כל עוד שאינו מגדיל את החור בקיר עי"ז.
קו ירוק כתב:אש משמים כתב:פשוט שמותר להשתמש בוו ולסובבו כל עוד שאינו מגדיל את החור בקיר עי"ז.
לדבריך, מותר גם לתקוע בורג עם מברג (כלי שמלאכתו לאיסור לצורך גופו) לתוך דיבל שבקיר ..
אש משמים כתב:גם הדלת מחוברת לקיר ואין בהזזתה בונה..
הוכחתי רק שבונה שייך רק כשעושה בקיר חור חדש שלא היה ('הקודח כל שהוא חייב') אך אם מבעו"י כבר עשה כל החור ואינו מרחיב מדתו יותר בשבת אין כל סיבה לאסור הזזתו.
מנ"ל לאסור להזיז דבר המחובר בקיר????
קו ירוק כתב:ליצור מצב קבוע של שחרור הברגה על מנת להעמידה במקום חדש וקבוע בקיר זה מכה בפטיש.
החושב כתב:גם אני הקטן לא זכיתי להבין את טעם האוסרים.
אם זה היה סוג מנעול עם מנגנון שכולל חלק שנכנס פנימה ויוצא החוצה בהיותו מסתובב סביב ציר עם הברגה, וכי מישהו היה אומר שאסור להשתמש עם מנעול זה בשבת?
ובמה בכך שהוו הזה קצת פחות משוכלל?
אש משמים כתב:מכה בפטיש הוא גמר מלאכת החפץ.
בנד"ד אין סיום והתחלה או מלאכה כלל יש וו תקוע בצורה מסוימת ויש עניין שישוחרר מעט ומה בין זה למכה בפטיש??
אגב, הורו הפוסקים שמותר לכוון את מידת הסטנדר בשבת ע"י הברגת ברגים המחוברים בו!
קו ירוק כתב:תמה אני מאוד, מדובר פה על מלאכות שבת
אש משמים כתב:וו המיועד לסגירת הדלת והוא חובר היטב מבעו"י ואין שום שינוי בגוף הקיר או הוו, ואינו מוסיף בחור שבקיר, אלא רק משנה את כיוונו או את קירבתו לקיר אינו מכה בפטיש משום שלא היתה שום מלאכה שצריך לגומרה ואין שום שינוי לא בקיר ולא בוו ובמה פעל וגמר את מלאכתו?
משוש דורים כתב:גם בזה מסתבר שאחר שיש הרבה אנשים שעושים כן, (ובפרט בשירותים ציבורי), הרי זה נחשב כדרכו בכך, ועדיין צ"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים