סליחות כתב:מה המשמעות של המילה "מחר" בלשה"ק? (בתנ"ך, או במשנה וכו')
בימינו יש שתי אפשרויות:
אפשרות אחת: ניתן לומר "מחר" רק לפני הלילה שקודם ליום (כי היום מתחיל מהלילה).
אפשרות שניה: ניתן לומר "מחר", גם בלילה עצמו שקודם ליום.
האם לפי חז"ל שתי האפשרויות נכונות או אחת מהן בלבד.
אפשרות נוספת - בעברית אי אפשר לומר מחר על הלילה הקרוב כשעומדים ביום דהיינו בעברית (וכן בכמה הלכות כמו הלכות ברכת הרעם ) הלילה הולך אחר היום (כדין קדשים ) אך בלשון הקודש לכאורה אפשר לומר מחר גם אם עומדים ביום ומתכוונים ללילה הקרוב כמו "ממחרת השבת תספרו 50 יום" שהכוונה ללילה שאחרי השבת.
ויש בלשון הקודש גם מחר שהוא לאחר זמן ואינו מתייחס דוקא ליום שאחריו כמו "כי ישאלו ביניכם מחר לאמר"
בבנות לוט "ויהי ממחרת ותאמר הבכירה אל הצעירה הן שכבתי אמש וכו" ולכאורה אמרה לה ביום דהיינו שכבה בלילה והיום שלאחריו נקרא ממחרת (אם כי אינו מוכרח שמא אמרה לה בלילה) וכן נראה בכמה מקומות כמו שמואל א פרק ה פסוק ד "וישכימו בבוקר ממחרת "