כתב היד אליהו (לובלין) סי' מ"ב שאף שקיי"ל כדברי הרדב"ז שמי שיש לו אפשרות להשתחרר מהכלא ליום אחד לא ימתין אלא יצא מיד, מכל מקום לזמן של יום אחד לא חישיינן וימתין כדי לעשות מצוה מן המובחר, כדמוכח בבית יוסף שמי שיש לו כוס יין אחת ימתין להבדלה ויקדש על הפת.
ולפי זה העלה היד אליהו לדינא שמי שביום טוב שני שחל בערב שבת יש לו רק כוס יין אחת לא יקדש עליה ביום טוב אלא ימתין יום אחד ויקדש עליה בשבת שקידוש היום בשבת הוא מן התורה.
ולכאורה יש לומר שבהגיע ליל שבת לא יקדש אלא ימתין להבדלה, אך אם כן נמצא שכאשר אומרים לו בליל יום טוב שני להמתין להבדלה היא המתנה של שני ימים, וזו לא מצינו ועליו לעשות את המצוה מיד, ולכאורה הוי גלגל החוזר.