מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
בברכה המשולשת
הודעות: 14272
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מאי 31, 2015 8:25 am

למיטב ידיעתי (מהיכרותי עם הנהלים בעבר הלא רחוק) ניתן לקבל גם ילד לא מסובסד אבל העלות היא כ"כ גבוהה להורים שזה לא משתלם בדר"כ
והרציונל הוא שמשרד התמ"ת רוצה לעודד יציאת נשים לעבודה במשרה המלאה

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי ברזילי » א' מאי 31, 2015 8:58 am

בברכה המשולשת כתב:למיטב ידיעתי (מהיכרותי עם הנהלים בעבר הלא רחוק) ניתן לקבל גם ילד לא מסובסד אבל העלות היא כ"כ גבוהה להורים שזה לא משתלם בדר"כ
והרציונל הוא שמשרד התמ"ת רוצה לעודד יציאת נשים לעבודה במשרה המלאה
הורים שאינם זכאים לסבסוד ישלמו מחיר גבוה כך או כך, האם מונעים מהם לרשום ילד למעון של התמ"ת? (אני חושב שבדרך כלל הם מעדיפים מעון פרטי כי התנאים שם משופרים, אבל אם קרה המקרה והם רוצים כך?) הרציונל שהזכרת הוא חלק מן הנימוק לסבסוד מעונות, אבל איננו מסביר מדוע יש טעם לכפות על בעל הפעוטון שלא לקבל ילד שאיננו מסובסד (ולדבריך אכן אין כופים כך, אבל לעיל היו שתיארו את המציאות אחרת).

ובחזרה לעניננו, אם באופן עקרוני הרשות ביד בעל הפעוטון לרשום כל אדם (במחיר מלא), ומסתבר שברישום כזה איננו כפוף לשום כללי רישום של המדינה והוא יכול לשריין מקום גם לילד שאינו בעולם עדנה, מדוע לא יעשה כך גם בנידו"ד?

בברכה המשולשת
הודעות: 14272
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מאי 31, 2015 9:36 am

אם כך הוא, אז אה"נ (וכפי שכבר הוסכם לעיל)- כל השאלה אכן סובבת סביב המציאות

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » א' מאי 31, 2015 1:58 pm

בברכה המשולשת כתב:למיטב ידיעתי (מהיכרותי עם הנהלים בעבר הלא רחוק) ניתן לקבל גם ילד לא מסובסד אבל העלות היא כ"כ גבוהה להורים שזה לא משתלם בדר"כ
והרציונל הוא שמשרד התמ"ת רוצה לעודד יציאת נשים לעבודה במשרה המלאה


גם מי שאינו יכול לקבל סבסוד יכול לרשום לפעוטון של התמ"ת, השאלה היא אם הוא יכול לעשות זאת ישירות מול הפעוטון או שהוא צריך לעשות את זה דרך המערכת של התמ"ת (שיכולה גם להחליט לא לקבל אותו כי אין לה מקום ואחרים שזכאים לסבסוד קודמים לו). אמנם להלכה הפעוטון הוא עסק פרטי והתמ"ת הוא רק פיקוח, אבל בפועל התמ"ת הוא זה שמנהל את כל ההרשמה והשיבוץ כך שסביר בעיני שאי אפשר לעקוף אותם. האם יש לך ידיעה בענין זה?

בכל מקרה, כמו שכתבת, זו שאלה מציאותית.
נערך לאחרונה על ידי צופר הנעמתי ב א' מאי 31, 2015 2:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » א' מאי 31, 2015 2:01 pm

שטייגעניסט כתב:אם שמעון לא זקוק למחסן, והוא מניח שם את עגלתו רק כדי לעצבן את השכן השני, או לחילופין כדי לתפוס מקום לראובן [שמאחר שהוא בא מאוחר לא מגיע לו מקום לפי הכללים שהדיירים קבעו לעצמם], לענ"ד יכולים השכנים להוציא את עגלתו מפני עגלתם.

מה פירוש לא זקוק למחסן? אם הוא מחזיק את העגלה בבית הוא יכול להחליט בכל רגע שהוא לא מעונין להחזיק אותה בבית כי יש לו אורחים והוא רוצה לממש את זכותו במחסן. באותה מידה הוא יכול להחליט שהוא לא רוצה להחזיק את העגלה בבית כי זה יעזור לראובן. האם הוא חייב דין וחשבון למישהו מה הסיבה שהוא לא רוצה להחזיק כעת את העגלה בבית?

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי ברזילי » א' מאי 31, 2015 2:13 pm

העירו לי באישי כי המציאות היא שאמנם אין לבעל הפעוטון רשות לרשום עצמאית, וכל הרישום (כולל זה של ילדים שאינם מבקשים ו\או זכאים לסבסוד) הוא אך ורק דרך המערכת של התמ"ת

סמל אישי של המשתמש
שטייגעניסט
הודעות: 799
הצטרף: ד' אפריל 02, 2014 8:41 pm

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי שטייגעניסט » א' מאי 31, 2015 2:18 pm

צופר הנעמתי כתב:
שטייגעניסט כתב:אם שמעון לא זקוק למחסן, והוא מניח שם את עגלתו רק כדי לעצבן את השכן השני, או לחילופין כדי לתפוס מקום לראובן [שמאחר שהוא בא מאוחר לא מגיע לו מקום לפי הכללים שהדיירים קבעו לעצמם], לענ"ד יכולים השכנים להוציא את עגלתו מפני עגלתם.

מה פירוש לא זקוק למחסן? אם הוא מחזיק את העגלה בבית הוא יכול להחליט בכל רגע שהוא לא מעונין להחזיק אותה בבית כי יש לו אורחים והוא רוצה לממש את זכותו במחסן. באותה מידה הוא יכול להחליט שהוא לא רוצה להחזיק את העגלה בבית כי זה יעזור לראובן. האם הוא חייב דין וחשבון למישהו מה הסיבה שהוא לא רוצה להחזיק כעת את העגלה בבית?

יום אחד נכנסתי למקוה ואני רואה אחד שמאחד מהמקלחות זורם מים בלי משהו שמתרחץ בהם. שאלתי את האנשים שבמלתחה לפשר העניין. אחד ענה שהוא פתח את המקלחת כדי לתפוס מקום. עוד אחד פתח מקלחת כדי לחמם את האווירה. השלישי פתח כדי לעצבן את הבלן. כולם טענו שאין במעשה הזה שום חשש של גזל, כי הרי הם שילמו...
כל מי שיש לו זכות שימוש בדבר אינו יכול לנצל את אותה הזכות אלא בכמות ובאיכות סבירה. אתה לא רשאי להשתמש בנכס המשותף אם אתה לא נצרך לנכס המשותף ואתה משתמש בו רק כדי לעצבן את שותפיך. יש לדין זה כמה ראיות ואני לא זוכר כעת מהי הדוגמא הכי מתאימה לזה. אעלה כשאזכר.

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי נוה הלבנון » א' מאי 31, 2015 2:44 pm

שטייגעניסט כתב:
צופר הנעמתי כתב:
שטייגעניסט כתב:אם שמעון לא זקוק למחסן, והוא מניח שם את עגלתו רק כדי לעצבן את השכן השני, או לחילופין כדי לתפוס מקום לראובן [שמאחר שהוא בא מאוחר לא מגיע לו מקום לפי הכללים שהדיירים קבעו לעצמם], לענ"ד יכולים השכנים להוציא את עגלתו מפני עגלתם.

מה פירוש לא זקוק למחסן? אם הוא מחזיק את העגלה בבית הוא יכול להחליט בכל רגע שהוא לא מעונין להחזיק אותה בבית כי יש לו אורחים והוא רוצה לממש את זכותו במחסן. באותה מידה הוא יכול להחליט שהוא לא רוצה להחזיק את העגלה בבית כי זה יעזור לראובן. האם הוא חייב דין וחשבון למישהו מה הסיבה שהוא לא רוצה להחזיק כעת את העגלה בבית?

יום אחד נכנסתי למקוה ואני רואה אחד שמאחד מהמקלחות זורם מים בלי משהו שמתרחץ בהם. שאלתי את האנשים שבמלתחה לפשר העניין. אחד ענה שהוא פתח את המקלחת כדי לתפוס מקום. עוד אחד פתח מקלחת כדי לחמם את האווירה. השלישי פתח כדי לעצבן את הבלן. כולם טענו שאין במעשה הזה שום חשש של גזל, כי הרי הם שילמו...
כל מי שיש לו זכות שימוש בדבר אינו יכול לנצל את אותה הזכות אלא בכמות ובאיכות סבירה. אתה לא רשאי להשתמש בנכס המשותף אם אתה לא נצרך לנכס המשותף ואתה משתמש בו רק כדי לעצבן את שותפיך. יש לדין זה כמה ראיות ואני לא זוכר כעת מהי הדוגמא הכי מתאימה לזה. אעלה כשאזכר.

באמת סברות שמתאימות למקווה.
שילמת בשביל להשתמש לא בשביל לבזבז. להפעיל מקלחת בלי שאף אחד מתחת זה לא שימוש.

לך למבחן בבית המשפט/בית הדין:
אני מודה בבית הדין ששמתי עגלה רק בשביל לתפוס מקום (ובשביל לעצבן את השני).
אני מודה בבית המשפט שרשמתי את בני (-שזכאי לכך) רק בשביל שיתאפשר לחברי לרשום את ילדו שכרגע הוא במצב של 'נשמה'.
אני יצא חייב או זכאי?

אתה טוען שאני יצא חייב אני ועוד כאן טוענים שאני יצא זכאי.
הדיון והעמדות מחודדים ומבוררים כדבעי.

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: בדין חב לאחריני ברישום לפעוטון

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » א' מאי 31, 2015 2:59 pm

לרשום בשביל לבטל זה בדיוק כמו לפתוח את המים בשביל לבזבז.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים