עמוד 1 מתוך 1

בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ד' יוני 27, 2012 3:09 pm
על ידי רבינו הגודל
מי שיכול לעזור לי במציאת מקורות האם כל אחד יכול לפסוק לעצמו ע"פ הלכה או שמחוייב לבתראי וכדומה
אבקש לקבל מקורות הלכתיים בלבד [ולא השקפתיים] תודה

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ד' יוני 27, 2012 3:22 pm
על ידי תוכן
באיסור והיתר או בממונות?

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ד' יוני 27, 2012 3:33 pm
על ידי רבינו הגודל
תוכן כתב:באיסור והיתר או בממונות?
גם וגם אבל העיקר באיסור והיתר

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ה' יוני 28, 2012 12:54 am
על ידי כרם
עי' רמ"א בחו"מ סי' כ"ה ס"ב

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ה' יוני 28, 2012 10:21 am
על ידי בברכה המשולשת
יעויין הקדמת הב"י, הקדמת הרמ"א לדרכי משה ולשו"ע, הקדמת המרש"ל לים של שלמה, הקדמת רבינו חיים ב"ר בצלאל (אחי מרנא המהר"ל ) לספרו ויכוח מים חיים, הקדמת הסמ"ע, ועוד. (פעם גם ראיתי מאמר של הרב מיכאל אברהם, כמדומני בכתב העת מישרים- של ישיבת ההסדר בירוחם, שעוסק בדיוק בנושא האשכול, אם כי דבריו צ"ע).

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 1:36 am
על ידי רבינו הגודל
בהנהגות אישיות באיסור והיתר האם אפשר
לפסוק כמי שיראה לו או שמחוייב לבתראי (למשנ"ב וכדו')

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 1:40 am
על ידי כרם
יש בכוח חכמתו להתמודד עם הבתראי?

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 2:07 am
על ידי רבינו הגודל
כרם כתב:יש בכוח חכמתו להתמודד עם הבתראי?

זו השאלה

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 2:12 am
על ידי עשוי לנחת
רבינו הגודל כתב:בהנהגות אישיות באיסור והיתר האם אפשר
לפסוק כמי שיראה לו או שמחוייב לבתראי (למשנ"ב וכדו')

מה? קים לי באיסור והיתר? אין דבר כזה.
ואף בדיני חו"מ לא כל פרחח [ואפי' אם מכונה בשם רבינו הגדול], יכול להכריע כמו ש"בא לו", עי' רמ"א חו"מ כה.

[אתה רוצה דווקא מקורות שאין קים לי באיסור והיתר? עי' בשו"ת מהרי"ק סימן קמט, ובפשטות כל הפוסקים הסכימו עם דינו, וראה בכנה"ג בכללי קים לי [אאל"ט] שביאר את זה בטוטו"ד]

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 2:14 am
על ידי כרם
רבינו הגודל כתב:
כרם כתב:יש בכוח חכמתו להתמודד עם הבתראי?

זו השאלה


יש לו ראיות כנגד הבתראי? הוא בר-הכי לתרץ קושיותיהם ולדחות ראיותיהם?

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 2:43 am
על ידי רבינו הגודל
עשוי לנחת כתב:
רבינו הגודל כתב:בהנהגות אישיות באיסור והיתר האם אפשר
לפסוק כמי שיראה לו או שמחוייב לבתראי (למשנ"ב וכדו')

מה? קים לי באיסור והיתר? אין דבר כזה.
ואף בדיני חו"מ לא כל פרחח [ואפי' אם מכונה בשם רבינו הגדול], יכול להכריע כמו ש"בא לו", עי' רמ"א חו"מ כה.

[אתה רוצה דווקא מקורות שאין קים לי באיסור והיתר? עי' בשו"ת מהרי"ק סימן קמט, ובפשטות כל הפוסקים הסכימו עם דינו, וראה בכנה"ג בכללי קים לי [אאל"ט] שביאר את זה בטוטו"ד]
אני מתנצל אם לא הבנת נכון את שאלתי השאלה היא מי מלךיט כמי פוסקים

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 2:47 am
על ידי עשוי לנחת
ברמ"א שם יש לשון שאין להקל בדבר שהחמירו בו החיבורים שנתפשטו ברוב ישראל
אני חושב שזה די ברור, אם יש פסק ברור במשנה ברורה למשל - כל עוד שלא שמעת על חזו"א או משהו דומה שלא פוסקים כמוהו, ודאי שאין אפשרות להקל כנגדו.
מ"ב רק כדוגמא, ויש עוד חיבורים של גדולי האחרונים שנתפשטו וכו'.

Re: בדין קים לי כחד מ"ד ודרכי הפסק

פורסם: ו' יוני 29, 2012 3:21 am
על ידי רבינו הגודל
עשוי לנחת כתב:ברמ"א שם יש לשון שאין להקל בדבר שהחמירו בו החיבורים שנתפשטו ברוב ישראל
אני חושב שזה די ברור, אם יש פסק ברור במשנה ברורה למשל - כל עוד שלא שמעת על חזו"א או משהו דומה שלא פוסקים כמוהו, ודאי שאין אפשרות להקל כנגדו.
מ"ב רק כדוגמא, ויש עוד חיבורים של גדולי האחרונים שנתפשטו וכו'.
השאלה היא מה לעשות במקרה שהחיבורים האלו חולקים ?