הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ג' ספטמבר 11, 2012 2:43 pm
כמדומה שלא חייבים מקור קדום, למה שהמציאות הראתה תמיד, לגבי חכמות המדע, שהיהודים היו מגדולי המדע, ואחוז המדענים המיוחדים שבהם היה הרבה יותר גדול לעומת אחוזם באוכלוסיה.
וכן ידוע שהרבה משנות ההיסטוריה היו אחוזים עצומים של נבערים אצל הגויים, לעומת היהודים שכונו (היכן?) "עם הספר".
ופשיטא ש"חכמה בגויים- תאמין", ויש שם חכמים ביותר, אלא שאינם הרוב.
[ואם מחבר הספר הנ"ל חי בקרב הערבים, אין מה לדבר על טיפשותם, והוא מקור מפורש באסתר רבה א, יז: "עשרה קבין טפשות ירדו לעולם, תשעה נטלו ישמעלים"]
מסתמא סיבת הדבר לחכמת היהודים, מפני שהיהודים מחלקה מיוחדת במציאות, כדברי הכוזרי, וממילא ניתן להם שכל מיוחד, כדי שישיגו בענינים תורניים רוחניים - ובאותו שכל ניתן להשתמש ולהבין גם יותר טוב עניני מדע ולא רק קצוה"ח ורעק"א.