מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
גילוי
הודעות: 591
הצטרף: ו' נובמבר 25, 2011 2:14 am

ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי גילוי » ג' יולי 09, 2013 1:09 am

ויקי- "בעבר, במיוחד אצל יהדות צפון אפריקה, המזרח התיכון ותימן נהגו הרווקות לשים כיסוי ראש, אך כיום אין כמעט הנוהגים כך"
אשמח לדעת מקורות למנהג הנ"ל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14303
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 09, 2013 8:28 am

רמב"ם מפורש וכן פשט לשון השו"ע לפי חלק מרבותינו האחרונים (אך לא לפי המג"א)

תוכן
הודעות: 6274
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי תוכן » ג' יולי 09, 2013 9:05 am

דומה כי בבית ספר לבנות של הר' מאיר מאזוז הבנות הולכות עם כיסוי ראש בהתאם למנהגם הקדום.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17380
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יולי 09, 2013 10:22 am

לא חיפשתי אבל מה בעצם הם עונים על קושיית הב"ש, שאם בתולה מכסה ראשה מה יש לבתולה שנישאת לצאת וראשה פרוע, אולי כתירוצי המהר"י הלוי על דעתו שארוסה מכסה ראשה?

גילוי
הודעות: 591
הצטרף: ו' נובמבר 25, 2011 2:14 am

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי גילוי » ג' יולי 09, 2013 11:03 am

בברכה המשולשת כתב:רמב"ם מפורש וכן פשט לשון השו"ע לפי חלק מרבותינו האחרונים (אך לא לפי המג"א)


אחרונים? לא ידוע לי מי שפירש כך מלבד היעב"ץ.

בברכה המשולשת
הודעות: 14303
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 09, 2013 11:18 am

גילוי כתב:
בברכה המשולשת כתב:רמב"ם מפורש וכן פשט לשון השו"ע לפי חלק מרבותינו האחרונים (אך לא לפי המג"א)


אחרונים? לא ידוע לי מי שפירש כך מלבד היעב"ץ.


יעויין בהרחבה ביביע אומר- שהביא את כל דברי האחרונים, לכאן ולכאן

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: ארצות שנהגו כיסוי הראש בפנויה

הודעהעל ידי יושב ירושלים » א' פברואר 19, 2017 4:37 pm

גילוי כתב:
בברכה המשולשת כתב:רמב"ם מפורש וכן פשט לשון השו"ע לפי חלק מרבותינו האחרונים (אך לא לפי המג"א)


אחרונים? לא ידוע לי מי שפירש כך מלבד היעב"ץ.

הגר"א בביאורו שם מבאר מקור השו"ע מדקאמר 'בנות ישראל', ומבואר להדיא שכולל כל הנשים ואין שום הבדל בין פנויה לנשואה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 151 אורחים