עמוד 1 מתוך 2

יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 11:31 pm
על ידי גדליה
איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?
בפרסומות של שמחת בית השואבה השנתי של חסידות מישקולץ מופיע כי הזמר ליפא שמלצר יופיע.
וכאן הבן שואל: הרי האירוע במוצאי חג ראשון, והאיך שמלצר שהוא תושב חו"ל ומציין יו"ט שני של גלויות יכול להופיע??

חסידי חב"ד נוהגים לפי פסק אדה"ז ששומרים יו"ט בהתאם למקום שבו אתה נמצא. וזה לא משנה אם אתה עם האשה או בלי. אתה בארץ ישראל אתה שומר יום אחד. אתה בחו"ל אתה שומר יומיים.

האומנם?

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 12:44 am
על ידי עושים פסים
גדליה כתב:איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?
בפרסומות של שמחת בית השואבה השנתי של חסידות מישקולץ מופיע כי הזמר ליפא שמלצר יופיע.
וכאן הבן שואל: הרי האירוע במוצאי חג ראשון, והאיך שמלצר שהוא תושב חו"ל ומציין יו"ט שני של גלויות יכול להופיע??

חסידי חב"ד נוהגים לפי פסק אדה"ז ששומרים יו"ט בהתאם למקום שבו אתה נמצא. וזה לא משנה אם אתה עם האשה או בלי. אתה בארץ ישראל אתה שומר יום אחד. אתה בחו"ל אתה שומר יומיים.

האומנם?


לא הבנתי, השאילתא הוא על ליפא, או על מישקולץ, או על גוף ההלכה????

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 12:47 am
על ידי איש רגיל
???

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 12:48 am
על ידי גדליה
השאלה היא
מה השיטות בהנ''ל

והאם יש באמת שיטת אדמוה''ז שמתירה?

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 2:39 am
על ידי הכהן
היעב"ץ אוסר על בן חו"ל לנהוג יו"ט שני בא"י!

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 2:58 am
על ידי מ.ל.
(-כמובן שהיה מן הראוי לשנות כותרת-)

גדליה כתב:והאם יש באמת שיטת אדמוה''ז שמתירה?

בחב"ד אכן מסתמכים ע"ז הלכה למעשה. בזיכרוני שבשמחת בית השואבה במוצאי יו"ט הראשון שנחוגה בשיכון חב"ד בירושלים לפני כ חמש-עשרה שנה, בערך, הופיע ילד-פלא מחו"ל שהנעים בקולו, ולאחר דקות ארוכות של שירה, החלה להישמע מחאה מתוך הקהל, שאסור לו לילד לשורר ברמקול, והמנחה ר' נפתלי רוט הקריא לשון בעל שו"ע הרב.

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 8:43 am
על ידי אוצר החכמה
לא הכרתי את השיטה הזאת. אבל בסברא לפחות החלק המתיר (לגבי החלק האוסר על בן א"י כשיוצא לחו"ל זה לא סתם סברא אלא תלוי בסוגיא בריש מקום שנהגו ובראשונים שם) היא סברא מסתברת. כי הרי המנהג אבותינו בידינו הוא רק לנהוג את מה שנהגו אבותינו, ובני חו"ל בזמן שהיו שלוחים יוצאים כשהיו מזדמנים למקום שבו כולם יודעים את התאריך מחמת שלשם הגיעו השלוחים וודאי לא היו עושים יומים.

סברת האוסרים היא כנראה שהרי לגביהם עכשיו כל המקומות שווים שהרי היום הידיעה שווה בכל המקומות, וכשם שמחמירים בחו"ל כך מחמירים בארץ.

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 10:13 am
על ידי עושים פסים
אוצר החכמה כתב: כי הרי המנהג אבותינו בידינו הוא רק לנהוג את מה שנהגו אבותינו, ובני חו"ל בזמן שהיו שלוחים יוצאים כשהיו מזדמנים למקום שבו כולם יודעים את התאריך מחמת שלשם הגיעו השלוחים וודאי לא היו עושים יומים.

.


כיוונת לדברי החכם צבי הידועים, שלכן בן חו"ל הנמצא בארץ ישראל נוהג יום אחד גם לולי שיטת השו"ע הרב, אלא שהפוסקים לא נקטו כן למעשה אלא כצירוף עם עוד סיבות, [למשל ספק אם נקרא דעתו לחזור]

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 10:34 am
על ידי אוצר החכמה
א. מה הכוונה גם לולי שיטת שו"ע הרב.
ב. הייתי מאד שמח אם החכ"צ היה אומר את הטענה הזאת ותמיד התפלאתי למה הוא לא אומר את זה, אבל זה לא מה שהוא אומר.

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 4:18 pm
על ידי עושים פסים
אוצר החכמה כתב:א. מה הכוונה גם לולי שיטת שו"ע הרב.
ב. הייתי מאד שמח אם החכ"צ היה אומר את הטענה הזאת ותמיד התפלאתי למה הוא לא אומר את זה, אבל זה לא מה שהוא אומר.



א. כידוע שיטת השו"ע הרב מיוסד על תורת הנסתר, שהאור המאיר בארץ ישראל ביום אחד מאיר בחו"ל ב' ימים ואם כן לא משנה מאיפה באים ובא"י יש יום אחד ולא מתאים כלל לנהוג ב' ימים. החכם צבי בא מצד אחר בכלל,
ב. בדקתי וצדקת, טענתו הוא משום בל תוסיף.

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 7:26 pm
על ידי לחיים
התשובה ככל הנראה היא שאין איסור חל על איסור.
כל פוסקי הדור שללו לחלוטין את 'שמחת בית השואבה' בסגנון זה, וביותר פסק רבינו השבט הלוי כי אסור למישקולץ
לעשות את השמחת בית השואבה בסגנון זה,
כך שאין מקום לקושיות על מקום שאין בו "תיקון גדול" אלא "קלקול גדול".

רק שלא יענו לי שבד"ץ מישקולץ התיר את זה...

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 7:29 pm
על ידי וואס
למנהלי האתר
נא לחסום לאלתר אשכול זה
הן ליפא שמלצר והן המישקלוצי ממרים את פי גדולי התורה
ואמנם יפה מצא מין את מינו
אך מה לזה ולפורום תורני.

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 7:39 pm
על ידי עושים פסים
הבעי' הוא לא באשכול אלא בכותרת, יש לשנות את הכותרת ולהמשיך דיון ענייני על בן חו"ל הנמצא בא"י ולהיפך

Re: איך ליפא שמלצר יופיע במישקולץ?

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 7:42 pm
על ידי וואס
צודק בהחלט. האשכול מכיל דיון ענייני וחשוב מאוד. רק הכותרת מקוממת.

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 8:13 pm
על ידי עושים פסים
תודה על שינוי השם

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 10:53 pm
על ידי איש.dot
שיטת בעה"ת היא במהדורא בתרא דהשו"ע שלו, שם כידוע פסק גם ע"פ המקובלים, וכותב שם שמחמת שההארה היא בכל מקום כפי ענינו לכן יש לנהוג בא"י כא"י ובחו"ל כחו"ל ללא תנאי זמן ואשתו עמו.
אמנם שמעתי כי אפילו בחב"ד לא סומכים ע"כ למעשה גמור, וכי האדמו"ר זצ"ל הביע דעתו פעם לכאן ופעם לשם, ומצרפים עוד טעמים לנהוג ב' ימים בחו"ל גם לבחורים המגיעים לחגי תשרי.

ולמחפשים אקשן בימים אלו, נא פנו לשם ואל תבואו לכאן:
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?whichpage=1&topic_id=2892517&forum_id=771

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 11:10 pm
על ידי יתר10
במהדו"ב בתחילת או"ח מדובר רק על בן א"י ששוהה בחול, יש עוד מ"מ בענין?

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 11:16 pm
על ידי איש.dot
יתר10 כתב:במהדו"ב בתחילת או"ח מדובר רק על בן א"י ששוהה בחול, יש עוד מ"מ בענין?

שו"ע הרב מהדו"ב ס"א ס"ח: "כי עת רצון שלמעלה ויחודים עליונים שבקריאת שמע ותפילה וקדושת שבתפט ויום טוב הוא למעלה מגדר המקום והזמן רק שמאיר למטה לכל מקום ומקום בזמנו הראוי לו וזהו ג"כ הטעם ששורה קדושה עליונה בחוץ לארץ ביום טוב שני של גליות ולכן גם בני ארץ ישראל הבאים לחוץ לארץ חייבים בקדושת היום אף שדעתם לחזור כמו שנתבאר בהלכות יו"ט".
הביאור הנ"ל שייך, לענ"ד, לב' הצדדים, ולא נקט בן א"י שבא לחו"ל אלא לרבותא.

במהדורה החדשה של קה"ת ציינו ל: צפנת פענח לר"י בן המבי"ט פר' בראשית עה"פ ויכל אלקים. משנת חכמים אות תקמב. לקו"ת שמע"צ צב, ג. תו"ח שמות שמט, ב. ועי' לקמן סי' תסח ס"י. סי' תצו סעיף ז-יא. וראה שער הכולל פ"א סק"ב. משמרת שלום סי' לב סק"ד. אג"ק ח"ד ע' רמד. ח"ז ע' קסט. כינוס תורה ח"ח ע' סא. קובץ ד"ת (צפת) ח"ג ע' 65. באגרות מלך ע' סו ואילך. קונ' יו"ט שני (לונדון תשנ"ה).

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 11:30 pm
על ידי יתר10
הרי כותב להדיא "כמו שנתבאר בהלכות יום טוב" ובפשטות כונתו למה שנת' שם דבן א"י השוהה בחו"ל נותנין עליו חומרי מקום שהלך לשם.

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 09, 2013 11:46 pm
על ידי איש.dot
יתר10 כתב:הרי כותב להדיא "כמו שנתבאר בהלכות יום טוב" ובפשטות כונתו למה שנת' שם דבן א"י השוהה בחו"ל נותנין עליו חומרי מקום שהלך לשם.

כוונתך למש"כ בסימן תצ"ו סעיף ז. אבל שם כתב בסעיף יא גם: "בני חוץ לארץ שבאו לארץ ישראל אע"פ שדעתן לחזור אין עושין אלא יום אחד כבני ארץ ישראל, ויש חולקין". וצע"ג.

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: א' ספטמבר 29, 2013 2:44 am
על ידי וואס
בריתחא דאורייתא - בעת בירור ההלכה בענין חילול יום טוב שני לצורך מצות שמחת בית השואבה ברחובה של עיר שכבר נאסרה על ידי גדולי ישראל

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 5:16 am
על ידי שמחה
אתה לץ .....

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 10:01 am
על ידי הצעיר
שמעתי שאע"פ שבד"ץ מישקולץ ישבו ופסקו שאין היתר להופיע ביו"ט שני, אבל הראב"ד דבד"ץ מישקולץ פסק שמותר

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 8:05 pm
על ידי וואס
שמחה כתב:אתה לץ .....


וכן למר..

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 8:48 pm
על ידי עתניאל בן קנז
בהמשך לדברי הליצנות שנאמרו כאן עד הנה אוסיף בשם אמרו
היארמער רב (הבדחן יענקל מילר) אמר שהוא היה 'מעלים' את כל ה'רעבעלעך' מן העולם. ומשאיר רק אחד.... את האד' ממישקולץ ....
והסיבה.. כדי שכולם יבינו מדוע ...

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 10:14 pm
על ידי חרבונה
שמחה כתב:אתה לץ .....

הוא לץ???
המצולמים רציניים?

Re: יו"ט שני בא"י לבן חו"ל

פורסם: ב' ספטמבר 30, 2013 10:15 pm
על ידי מלמד להועיל
שמעתי שבד"ץ אוצר החכמה ישבו ופסקו שמותר לכתוב לשון-הרע בפורום.

ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 2:28 pm
על ידי מנין
ראיתי שבחסידות מישקולץ בפ"ת מביאים זמרים מחו"ל במוצאי יו"ט ראשון. וראוי לעשות על כך מחאה גדולה!

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 2:31 pm
על ידי עזריאל ברגר
כנראה שהזמרים האלו אינם מחויבים ביוט"ש, אם מצד הדעות השונות שיש בזה (כמדומני שהעומד בראשם הוא רבינו חננאל) ואם מצד שבאים לארה"ק עם ב"ב ונוקטים כהרדב"ז שהבא עם ב"ב נקרא אין דעתו לחזור.
או מנימוקים אחרים כיו"ב, וכפי שהאריכו רבים (ואני הק' בתוכם) בסוגיא זו.

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 2:33 pm
על ידי מנין
בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ה' אוקטובר 05, 2017 7:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל

אני מקווה שלר"ח ולרדב"ז לא היית מצמיד את אותו תואר שהצמדת לליפא...

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ה' אוקטובר 05, 2017 10:29 pm
על ידי בין גברא לגברא
עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל

אני מקווה שלר"ח ולרדב"ז לא היית מצמיד את אותו תואר שהצמדת לליפא...

א"א למצוא איזה פסק בראשון או פוסק מלפני מאות שנים ולהחליט שפסק זה משתלם לי ואנהוג ע"פ. יש מוסכמות בכלל ישראל, וכשיש פסק שרובא דרובא של הפוסקים פסקו כן וכן נוהגים כמעט כל כלל ישראל ברור שאסור לנהוג אחרת.
בחב"ד מקילים ביותר ביו"ט שני לבני חו"ל בא"י ע"פ הבנתם בשו"ע הרב [הגם שאינו ברור שהוא הקיל למעשה, ואולי אדרבה, ואין בדעתי לכתוב יותר בענין זה באשכול זו], אבל רק החושב שכל כלל ישראל צריך לקבל דעתו יכול לטעון שיש היתר לאנשים מקהילות אחרות לנהוג כן נגד המוסכם בכמעט כל שאר קהילות ישראל מימים קדמונים.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1553

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 2:11 am
על ידי עזריאל ברגר
בין גברא לגברא כתב:
עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל

אני מקווה שלר"ח ולרדב"ז לא היית מצמיד את אותו תואר שהצמדת לליפא...

א"א למצוא איזה פסק בראשון או פוסק מלפני מאות שנים ולהחליט שפסק זה משתלם לי ואנהוג ע"פ. יש מוסכמות בכלל ישראל, וכשיש פסק שרובא דרובא של הפוסקים פסקו כן וכן נוהגים כמעט כל כלל ישראל ברור שאסור לנהוג אחרת.
בחב"ד מקילים ביותר ביו"ט שני לבני חו"ל בא"י ע"פ הבנתם בשו"ע הרב [הגם שאינו ברור שהוא הקיל למעשה, ואולי אדרבה, ואין בדעתי לכתוב יותר בענין זה באשכול זו], אבל רק החושב שכל כלל ישראל צריך לקבל דעתו יכול לטעון שיש היתר לאנשים מקהילות אחרות לנהוג כן נגד המוסכם בכמעט כל שאר קהילות ישראל מימים קדמונים.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1553

אתה צודק עקרונית (אגב, בתוך חב"ד יש בזה מחלוקת גדולה, ודעתי האישית שבדעתו לחזור יש לנהוג כמקום שבא ממנו), אבל:
א. טרם ביררנו על מי הוא באמת סומך (ובפרט אינני יודע אם הוא בא לבדו או עם כל המשפחה - שאם בא עם כל המשפחה רבו הפוסקים האומרים שדעתו כמי שאין דעתו לחזור).
ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 8:39 am
על ידי בין גברא לגברא
עזריאל ברגר כתב:
בין גברא לגברא כתב:א"א למצוא איזה פסק בראשון או פוסק מלפני מאות שנים ולהחליט שפסק זה משתלם לי ואנהוג ע"פ. יש מוסכמות בכלל ישראל, וכשיש פסק שרובא דרובא של הפוסקים פסקו כן וכן נוהגים כמעט כל כלל ישראל ברור שאסור לנהוג אחרת.
בחב"ד מקילים ביותר ביו"ט שני לבני חו"ל בא"י ע"פ הבנתם בשו"ע הרב [הגם שאינו ברור שהוא הקיל למעשה, ואולי אדרבה, ואין בדעתי לכתוב יותר בענין זה באשכול זו], אבל רק החושב שכל כלל ישראל צריך לקבל דעתו יכול לטעון שיש היתר לאנשים מקהילות אחרות לנהוג כן נגד המוסכם בכמעט כל שאר קהילות ישראל מימים קדמונים.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1553

אתה צודק עקרונית (אגב, בתוך חב"ד יש בזה מחלוקת גדולה, ודעתי האישית שבדעתו לחזור יש לנהוג כמקום שבא ממנו), אבל:
א. טרם ביררנו על מי הוא באמת סומך (ובפרט אינני יודע אם הוא בא לבדו או עם כל המשפחה - שאם בא עם כל המשפחה רבו הפוסקים האומרים שדעתו כמי שאין דעתו לחזור).
ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.

א. בגדול המנהג שצריך לנהוג יו"ט שני של גליות בדעתו לחזור, ואף אם יש מיעוט שולי הנוהגים אחרת עד שידוע שאחד בא מקהילה כזו לא צריך אפילו לחוש כזה. ובפרט כשאנו מכירים המדוברים. אחד מהם בא מקהילת סקווער, שם מקפידים על זה. הוא התפרק קצת והיום מנהיג קהילה משלו של פורקי עולה למחצה לשליש ולרביע. בשנים שעברו ראיתי פרסום לשמחת בית השואבה בפתח תקווה שהביאו מקהילה של ילדים מחו"ל, ואינו עולה על הדעת שכולם באו מקהילה הנוהג שאינם צריכים לנהוג שני יו"ט בא"י.
מה שכתבו מהפוסקים על בא עם משפחתו אינו שייך היום כשמגיעים כבר עם הכרטיס חזרה, בחו"ל הוא כבר מסודר ואין בדעתו או רצונו אפילו לנסות להסתדר כאן, ואין סיכוי בעולם שהוא יחליט פתאום שהוא מסתדר כאן ואינו חוזר.
ב. מה תגיד בדברים אחרים? לדוגמא אם אחד יחליט שהוא אינו רוצה ממתין בין אכילת בשר לחלב ומקבל דעת התוס' שאחר ברכת המזון אפשר כבר לאכול חלב.

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 9:05 am
על ידי אב בבינה
עזריאל ברגר כתב:כנראה שהזמרים האלו אינם מחויבים ביוט"ש, אם מצד הדעות השונות שיש בזה (כמדומני שהעומד בראשם הוא רבינו חננאל) ואם מצד שבאים לארה"ק עם ב"ב ונוקטים כהרדב"ז שהבא עם ב"ב נקרא אין דעתו לחזור.
או מנימוקים אחרים כיו"ב, וכפי שהאריכו רבים (ואני הק' בתוכם) בסוגיא זו.

בכלל אין ראיה מר"ח, עי' מש"כ באריכות כאן:
viewtopic.php?f=17&t=21807#p214056

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 12:08 pm
על ידי מנין
עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.

הנה ציטוט מאותו יהודי:
"...כיום אין טעם לחגוג "יו"ט שני של גלויות" בישראל. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זו סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה."
מקור

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 12:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנין כתב:
עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.

הנה ציטוט מאותו יהודי:
"...כיום אין טעם לחגוג "יו"ט שני של גלויות" בישראל. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זו סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה."
מקור

ועדיין, יהודי שנוקט כשיטה שנכתבה בחלק מספרי הפוסקים שאת מימיהם אנו שותים (כנ"ל - שו"ע אדה"ז תצו,יא בדעה הראשונה - שנאמרה ב"סתם וי"א!") - אינו ראוי לתואר כזה!

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 12:35 pm
על ידי מנין
ויהודי שאוכל כבד עוף מטוגן בחמאה, ואומר בפני אלפי אנשים שהיום כבר אין צורך להחמיר בכך, האם מותר לאחל לו שיכנס עפר לפיו, או שכיון שר' יוסי הגלילי סובר כמותו, הרי הוא צדיק גמור??

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 12:43 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנין כתב:ויהודי שאוכל כבד עוף מטוגן בחמאה, ואומר בפני אלפי אנשים שהיום כבר אין צורך להחמיר בכך, האם מותר לאחל לו שיכנס עפר לפיו, או שכיון שר' יוסי הגלילי סובר כמותו, הרי הוא צדיק גמור??

כתבתי שהוא הולך בשיטת "פוסקים שאת מימיהם אנו שותים", וזהו בדיוק ההבדל.
(ובפרט שיש כמה רבנים שמורים כן למעשה בפועל בפשיטות)

Re: ביטלו את יום טוב שני של גלויות

פורסם: ו' אוקטובר 06, 2017 2:40 pm
על ידי סגי נהור
מנין כתב:
עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.

הנה ציטוט מאותו יהודי:
"...כיום אין טעם לחגוג "יו"ט שני של גלויות" בישראל. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זו סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה."
מקור

ע"פ הציטוט "התואר הנכבד" נקנה ביושר, ללא קשר לפסק ההלכה שבמקרה אחר היה יכול להיות לגיטימי.