עמוד 1 מתוך 1

איך יוצאים ידי חובת וידוי כל יום וביום כיפור לפי נוסח אשמנו

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2013 1:50 pm
על ידי שלח
אם אנו אומרים שמצות התשובה שיתודה, וכל וידוי צריך גדרים של עזיבה וקבלה וחרטה, הרי בנוסח רק אומרים אשמנו, שזה הודעה בחטא, היכן שאר הגדרים, ומה מעכב בוידוי ,האם צריך את 3 הדברים חרטה וידוי וקבלה,ובלי כל הגדרים לא יצא

Re: איך יוצאים ידי חובת וידוי כל יום וביום כיפור לפי נוסח אש

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2013 1:58 pm
על ידי עשוי לנחת
חרטה ווידוי ודאי יש, ואכן ראיתי מביאים מפוסקי דורינו להזהר גם לפרש קבלה לעתיד.
וכמדומני בשם הגריש"א אמרו שאמר שמכוון כשאומר "שלא אחטא עוד" שיהיה בזה קבלה לעתיד.

Re: איך יוצאים ידי חובת וידוי כל יום וביום כיפור לפי נוסח אש

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2013 2:15 pm
על ידי ברזילי
לשון הרמב"ם - הוידוי שנהגו בו כל ישראל אבל (אנחנו) חטאנו והוא עיקר הוידוי, וכן מפורש ביומא פז שדי באמירת אבל אנחנו חטאנו, ללא שום חרטה או קבלה. ממילא, תירוצי האחרונים המחפשים לשונות חרטה וקבלה מסביב לוידוי אינם מספיקים.

משכבר אמרתי בזה שאולי י"ל שוידוי דיוה"כ הוא דין אחר לגמרי מן הוידוי שבתחילת הלכות תשובה, והוא וידוי הבא עם הכפרה, כמו וידוי שמתודים על קרבן. אף בזה האחרון אין לא חרטה ולא קבלה לעתיד עפ"י פשוטו (אף שיש לדחוק אחרת), עי' ספ"ג ממעה"ק. גם לפי מהלך זה יש מקום לכוון באמירת לשונות החרטה והקבלה כנ"ל, כדי לצאת יד"ח וידוי הבא עם התשובה (במקרה שאכן שב...)

Re: איך יוצאים ידי חובת וידוי כל יום וביום כיפור לפי נוסח אש

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2013 2:41 pm
על ידי נערי האוצר
הדברים נתבררו בגליון האחרון של דאצ'ה. מצו"ב.

Re: איך יוצאים ידי חובת וידוי כל יום וביום כיפור לפי נוסח אשמנו

פורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 5:01 pm
על ידי לעומקו של דבר
תגידו, על עניין זה של 'פירוט קבלה לעתיד בוידוי' או 'וידוי לשיטת הרמב"ם' לא היה שום אשכול מפורט יותר?