עמוד 1 מתוך 1

ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין מסרב

פורסם: ש' אוקטובר 19, 2013 11:44 pm
על ידי גדליה
ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין מסרבין לגדול (ב"ר שם):


מדוע הם סירבו
ורק אח''כ התרצו להכנס?

והרי הם שלוחי המקום
ולמה להם לסרב?

Re: ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין

פורסם: א' אוקטובר 20, 2013 12:52 am
על ידי פנימי
לי נשמע שכל הסיפור עם לוט היה ניסיון בשביל שיהיה לו זכות להינצל.
הרי הוא הכניס אותם נגד כל העיר, עם סיכון עצום, הסכים להקריב את הבנות שלו בשביל זה (ובמדרש מבקרים אותו שהוא מגזים).
מסתבר שזה הועיל לו שיצילו אותו.
הרי בעצם גם הבנות הנשואות היו אמורות להינצל, ולא ניצלו רק כי "ויהי כמצחק בעיני חתניו", רואים שההצלה לא היתה ברורה, והיתה תלויה במעשיהם, וי"ל שגם לוט עצמו אם לא היה מזמין אותם לאורחים, ולא היה מתעקש, לא היה ניצל.

אין לי מקור, אבל זאת ההרגשה שלי מהפסוקים

Re: ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין

פורסם: א' אוקטובר 20, 2013 1:12 am
על ידי יאיר
ללמדנו מכאן, שמסרבים לקטן ואין מסרבים לגדול.

Re: ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין

פורסם: א' אוקטובר 20, 2013 10:08 am
על ידי שלימות
נראה שלמלאכים יש בחירה
עי׳ רש״י יט כב לא אוכל לעשות. זה ענשן של מלאכים על שאמרו כי משחיתים אנחנו ותלו הדבר בעצמן לפיכך לא זזו משם עד שהוזקקו לומר שאין הדבר ברשותן עכ״ל
ופה, מתחילה סברו שלא לסור לבית לוט ואח״כ כן לפי דעתם

Re: ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין

פורסם: ג' אוקטובר 22, 2013 2:36 am
על ידי עתניאל בן קנז
גדליה כתב:ויאמרו לא. ולאברהם אמרו כן תעשה, מכאן שמסרבין לקטן ואין מסרבין לגדול (ב"ר שם):


מדוע הם סירבו
ורק אח''כ התרצו להכנס?

והרי הם שלוחי המקום
ולמה להם לסרב?

לא הבנתי השאלה. וכי הם שלוחי המקום להתארח בבית לוט, או רק להצילו. מצד שליחותם יכלו ללון ברחוב ולהצילו בכל דרך שהיא. ומדוע שיתארחו בביתו, הלא 'מסרבין לקטן'. ורק לאחר שהפציר בהם מאוד, נענו לבקשתו....