עם הדומה לחמור האם הכוונה אל תיקרי עם בחיריק אלא עם בפתח.
פורסם: א' אוקטובר 20, 2013 2:13 pm
א. עם הדומה לחמור האם כוונת חז"ל בזה אל תיקרי עם בחיריק אלא עם בפתח וכך מקובל לחשוב או דילמא כיון שעשה אותם טפל לחמור על כן דרשו עם הדומה לחמור ואין כוונתם לומר אל תיקרי עם החמור בחיריק אלא עם החמור בפתח.
ב. מה שכתב רש"י שלוט ניצל בזכות אברהם ומקורו במדרש לכאו' והרי בגמ' ב"ק ל"ח מבואר שמואב ניצל בזכות שתי פרידות שהיה צריך לצאת מהם והם רות וכו' יעו"ש עוד קשיא בזה שהרי בדברים כתב רש"י שלוט קיבל את עמון משום שלא גילה לפרעה ששרה היא אשתו של אברהם, ומדוע אין זה סיבה מספקת כדי להצילו מהפיכת סדום.
ב. מה שכתב רש"י שלוט ניצל בזכות אברהם ומקורו במדרש לכאו' והרי בגמ' ב"ק ל"ח מבואר שמואב ניצל בזכות שתי פרידות שהיה צריך לצאת מהם והם רות וכו' יעו"ש עוד קשיא בזה שהרי בדברים כתב רש"י שלוט קיבל את עמון משום שלא גילה לפרעה ששרה היא אשתו של אברהם, ומדוע אין זה סיבה מספקת כדי להצילו מהפיכת סדום.