עמוד 1 מתוך 1

עניני לשה"ר

פורסם: א' דצמבר 15, 2013 5:12 pm
על ידי קשר של קיימא
מעשה בא' שידע על שניים שמרבים לדבר עליו לשה"ר, ועלה בדעתו הרי בלא"ה מדברים ומה יועיל קפידתי, וע"כ החליט בליבו "הריני מתיר דמי כלפי אותם שניים ואם רצונם לדבר, הנני נותן רשותו ומחילה מראש לדבר עלי ביניהם ככל העולה רוחם ולא יענשו בסיבתי".
וכן בדידי שאלה כעין זה שאני רוצה לטפל באיזה בעיה של פלוני, ובשביל לעזור לו אני יצטרך לדבר הרבה לשה"ר, וכידוע קשה לצמצם שיהיה כל דיבור עפ"י הכללים ובאמת לתועלת ובלי לקבל וכו'. ע"כ הנני רוצה לפני כן לבקש ממנו שיתיר לי לדבר בלא הגבלות...

גבי הציור הראשון שמעתי לדון שאין זה מחילה כלל דענינו שמוחל ומסיר כעס וקפידה מליבו אבל בצורה זו כן מקפיד ואינו רוצה בזה, אבל הכא מקפיד ואינו מתרצה אלא שמבקש שלא יענשו, וזה אין בידו להחליט מה יהיה משפטם [חשבתי להביא ראיה מר' רחומי בכתובות שאיחר לביתו ואשתו הורידה דמעה והוא נח נפשיה. והלא ודאי מחלה ולא הקפידה ואמאי נענש. אבל באמת י"ל דשם שאני דלא מחלה מיד אלא כדרך העולם שמוחלים אח"ז ובמקרה שלה לא מחלה עד שנח נפשיה].

מה דעת הצדיקים דק"ק אוצה"ח ת"ו ?

Re: עניני לשה"ר

פורסם: א' דצמבר 15, 2013 7:46 pm
על ידי מאן מלכי
עי' באר מים חיים סוף כלל ב'

Re: עניני לשה"ר

פורסם: א' דצמבר 15, 2013 8:40 pm
על ידי דניאל
קשר של קיימא כתב:מעשה בא' שידע על שניים שמרבים לדבר עליו לשה"ר, ועלה בדעתו הרי בלא"ה מדברים ומה יועיל קפידתי, וע"כ החליט בליבו "הריני מתיר דמי כלפי אותם שניים ואם רצונם לדבר, הנני נותן רשותו ומחילה מראש לדבר עלי ביניהם ככל העולה רוחם ולא יענשו בסיבתי".

למה הוא עשה את זה? הלעיטהו לרשע וימות!

Re: עניני לשה"ר

פורסם: א' דצמבר 15, 2013 9:14 pm
על ידי בברכה המשולשת
דניאל כתב:
קשר של קיימא כתב:מעשה בא' שידע על שניים שמרבים לדבר עליו לשה"ר, ועלה בדעתו הרי בלא"ה מדברים ומה יועיל קפידתי, וע"כ החליט בליבו "הריני מתיר דמי כלפי אותם שניים ואם רצונם לדבר, הנני נותן רשותו ומחילה מראש לדבר עלי ביניהם ככל העולה רוחם ולא יענשו בסיבתי".

למה הוא עשה את זה? הלעיטהו לרשע וימות!


ולא ייענש שום אדם בסיבתי
ענוש לצדיק לא טוב

Re: עניני לשה"ר

פורסם: א' דצמבר 15, 2013 9:35 pm
על ידי דניאל
לא ייענש והנני מוחל זה עניין אחד. ונתינת רשות זה עניין אחר.
האם צריך להזכיר את תיקון הח"א בנוסח תפילה זכה?
חוץ ממי שחוטא כנגדי ואומר אחטא לו והוא ימחל לי

Re: עניני לשה"ר

פורסם: ב' דצמבר 16, 2013 10:52 am
על ידי מאן מלכי
דניאל כתב:לא ייענש והנני מוחל זה עניין אחד. ונתינת רשות זה עניין אחר.
האם צריך להזכיר את תיקון הח"א בנוסח תפילה זכה?
חוץ ממי שחוטא כנגדי ואומר אחטא לו והוא ימחל לי


אני מוותר על החלק הזה, מה העניין להקפיד, זה יעזור לי משהו כמו שכתבו למעלה, זה יעזור לי שלא יהיה לו מחילה ויענש בגיהנום חם ?
חוץ מזה אני רוצה להרויח את דברי שעה"צ בסי' תרו שמי מוחל לחבירו על מזיד אז גם לו ימחלו באותו דרגה. וא"כ אולי אקבל מחילה על אחטא ואשוב שלי.
וז"ל "דלמעלה דנין מדה כנגד מדה. וצריך למחול לחברו אפילו אם עיות כנגדו במזיד ובמרד, ואז מוחלין לו גם כן אפילו על המזידות, וכמו שאמרו בגמרא, למי נושא עון למי שעובר על פשע"

Re: עניני לשה"ר

פורסם: ב' דצמבר 16, 2013 8:23 pm
על ידי דניאל
מאן מלכי כתב:
דניאל כתב:לא ייענש והנני מוחל זה עניין אחד. ונתינת רשות זה עניין אחר.
האם צריך להזכיר את תיקון הח"א בנוסח תפילה זכה?
חוץ ממי שחוטא כנגדי ואומר אחטא לו והוא ימחל לי


אני מוותר על החלק הזה, מה העניין להקפיד, זה יעזור לי משהו כמו שכתבו למעלה, זה יעזור לי שלא יהיה לו מחילה ויענש בגיהנום חם ?
חוץ מזה אני רוצה להרויח את דברי שעה"צ בסי' תרו שמי מוחל לחבירו על מזיד אז גם לו ימחלו באותו דרגה. וא"כ אולי אקבל מחילה על אחטא ואשוב שלי.
וז"ל "דלמעלה דנין מדה כנגד מדה. וצריך למחול לחברו אפילו אם עיות כנגדו במזיד ובמרד, ואז מוחלין לו גם כן אפילו על המזידות, וכמו שאמרו בגמרא, למי נושא עון למי שעובר על פשע"

גם אני פעם הייתי חושב כמוך. אבל אחר כך הבנתי שאנחנו לא יותר צדיקים מהחיי אדם...