זה לא רעיון חסידי, אלא דבר מפורסם במקובלים. וע"פ מה שדרשו חז"ל והנה טוב זה יצ"ט מאד זה יצה"ר.אמסטרדם כתב:בנוגע השאלה: מפורסם הרעיון החסידי שהתורה לא מגרש את היצה"ר אלא יותר מזה - התורה ממתק ומהפך היצה"ר לטוב
אמסטרדם כתב:אסור מדאורייתא להונות בדברים!
יאיר כתב:אמסטרדם כתב:אסור מדאורייתא להונות בדברים!
את זה תגיד לשלח שמיגענו בשלל שאלותיו...
[בנוסף לזה שהוא מופיע בכל הודעה ליד ה'תצוגה מקדימה']...
יאיר כתב:אמסטרדם כתב:אסור מדאורייתא להונות בדברים!
את זה תגיד לשלח שמיגענו בשלל שאלותיו...
[בנוסף לזה שהוא מופיע בכל הודעה ליד ה'תצוגה מקדימה']...
דניאל כתב:זה לא רעיון חסידי, אלא דבר מפורסם במקובלים. וע"פ מה שדרשו חז"ל והנה טוב זה יצ"ט מאד זה יצה"ר.אמסטרדם כתב:בנוגע השאלה: מפורסם הרעיון החסידי שהתורה לא מגרש את היצה"ר אלא יותר מזה - התורה ממתק ומהפך היצה"ר לטוב
מיללער כתב:ראיתי לאחרונה בספר - אינו זוכר איפה - שמביא מהזוה"ק שהטעם וההנאה שיש בלימוד התורה הוא לעומת הטעם והנאה בעריות, ובזה פירש 'תבלין כנגדו' שיש בכח התורה התבלין והטעם שיש לעומת זה ביצרא דעריות.
אם אחד יכול להחזיר לי אבידתי למקור הדברים, אחזיק לו טובה
מה שנכון נכון כתב:מיללער כתב:ראיתי לאחרונה בספר - אינו זוכר איפה - שמביא מהזוה"ק שהטעם וההנאה שיש בלימוד התורה הוא לעומת הטעם והנאה בעריות, ובזה פירש 'תבלין כנגדו' שיש בכח התורה התבלין והטעם שיש לעומת זה ביצרא דעריות.
אם אחד יכול להחזיר לי אבידתי למקור הדברים, אחזיק לו טובה
אם החיפוש הוא אחר הזוהר, כנראה כוונתך לבראשית קלח ע"א "אלמלא יצר הרע חדוותא דשמעתא לא ליהוי".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 274 אורחים