שלח כתב:ואולי גם אם נפתור בעיה זאת של לא תחונם אולי תהיה בעיה אחרת
בברכה המשולשת כתב:יש עוד תשובות (כסניפים) לעניין של לא תחנם גם אם נכריע כדעת רוב (אולי אפילו כל) הראשונים שלא תחנם חל גם על גוי השומר זמב"נ:
א. אין לא תחנם במכירה לזמן.
ב. אין לא תחנם בגוי שכבר יש לו חניה בקרקע.
ג. אין לא תחנם כשזה לתועלת יישוב ישראל בארץ
בין גברא לגברא כתב:בלי לכנס לעצם השאלה, אפשר לקבוע בודאית של מאה אחוז שקבלת הז' מצות של הגוי לא יהיה פחות הערמה מעצם מכירת הקרקע.
פנימי כתב:בין גברא לגברא כתב:בלי לכנס לעצם השאלה, אפשר לקבוע בודאית של מאה אחוז שקבלת הז' מצות של הגוי לא יהיה פחות הערמה מעצם מכירת הקרקע.
למה אתה חושב כך?
חסר מועמדים לגיור רציניים אצל ר' ניסים קרליץ שבינתיים שומרים ז' מצוות?
וזה אפילו לא יעכב את הגיור שלהם. לאחר שהם קנו הם יכולים למכור למי שבא להם, ואח"כ להתגייר
כבר שנים אני מתפלא למה הרבנות עושה היתר מכירה עם מוסלמי שהוא בעייתי מאד מבחינה הלכתית, ולא לוקחת מועמד לגיור שיקבל באמת ז' מצוות.
ואם כבר מדברים על זה יש לי עוד תמיהה פשוטה:
עיקר הטענה של החזו"T על ההיתר מכירה היה איסור לא תחנם, לאחר שנמכר גם החזו"א מודה שדינו כפירות עכו"ם. אלא שסבר החזו"א שאין שליח לדבר עבירה ולכן המכירה לא חלה.
אז למה ברבנות לא מוכרים את כל הקרקעות ליהודי אחד, שהוא ימכור לגוי ישירות, שלי שום שליחות וכך ודאי בדיעבד חלה המכירה ואין חשש, ובפרט שבמקרה כזה רק אדם אחד עשה איסור ולא כל המוכרים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים