מה שנכון נכון כתב:ע"פ פשוטם של דברים לא היה דבר חריג כ"כ אצל אותו תלמיד, כי בימיהם היו רגילים לשנות כל דבר עשרות ומאות פעמים עד שיהיה חקוק בזכרונם, ומש"א אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים וכו הוא כפשוטו, וכן מצינו תנא מיניה מ זימני. וע"ע בשו"ע הגר"ז הלכות ת"ת פ"ב.
אלא שלכך סגי שישב התלמיד וישנן למודו בפני עצמו או עם חביריו, ותלמיד זה לא הבין הלמוד עד שרבו הוצרך לשנות לו ד מאות זימני, וזו רבותא של הרב בלבד.
נאשער כתב:בגמרא מסופר שר' פרידא קיבל שכר לחיות 400 שנה על שלימד את תלמידו 400 פעם, לכאורה, למה התלמיד שישב ולמד 400 פעמים לא כתוב שקיבל שכר, במה כוחו של ר' פרידא גדול מתלמידו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים