תוכן כתב:כל המקורות שהבאת אפשר לפרשם באין ספור אופנים, ושערי תירוצים לא ננעלו. משא"כ לגבי דברי הרמ"ש שדעת שפתיו ברור מיללו, ואין דבריו משתמעים לתרי אנפי. ומה שאמרת שעיקרי הדברים נאמרו הרבה לפני זמן החסידות, זה נכון, השאלה היא לאן התפשטו הפרטים, ובזה הרמ"ש עצמו אמר שהוא מפרט באופן שאף אחד לא פרט מלפניו, ודבריו אלו בדוקא הם הנידון כאן.
יין המשמח כתב:(זה מה שקורה שפותחים ספרים שמצטטים ולא את המקור - יעויין בהסכמת רעק"א (או החת"ס איני זוכר) לאבודרהם).
אני חושב שאין כזה זוהר בעולםיין המשמח כתב:אם זה אשר אתה מבקש, הרי שבזהר נאמר שישראל אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד.
ההבדל הוא ברורג' דרגין אינון מתקשרן דא בדא קודשא בריך הוא אורייתא וישראל
אלכסנדר וימפן כתב:אני חושב שאין כזה זוהר בעולםיין המשמח כתב:אם זה אשר אתה מבקש, הרי שבזהר נאמר שישראל אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד.
רק הזוהר שמצאתי זה זהההבדל הוא ברורג' דרגין אינון מתקשרן דא בדא קודשא בריך הוא אורייתא וישראל
אלכסנדר וימפן כתב:אני חושב שאין כזה זוהר בעולםיין המשמח כתב:אם זה אשר אתה מבקש, הרי שבזהר נאמר שישראל אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד.
רק הזוהר שמצאתי זה זהההבדל הוא ברורג' דרגין אינון מתקשרן דא בדא קודשא בריך הוא אורייתא וישראל
לייבעדיג יענקל כתב:עוד הערה קצרה אל מרן המשגיח (מקוה שבזה באמת סיימנו...)
בר פלוגתיה העיקרי של היושר לבב אינו בעל התניא, אלא מהר"י אירגאס בעל שומר אמונים הקדמון.
חשבונות רבים כתב:אני חושב ש'ערכים' עושים מדי פעם סמינריונים לחרדים.
יין המשמח כתב:וכן יש להקדים שאפילו בחפץ גשמי יש קדושה (אלוקות) כמו בתפילין ס"ת וכיו"ב.
אלף אלפים כתב:יין המשמח כתב:וכן יש להקדים שאפילו בחפץ גשמי יש קדושה (אלוקות) כמו בתפילין ס"ת וכיו"ב.
קדושה או אלוקות ?
סגי נהור כתב:דברים כעין אלה מופיעים לרוב בכתבי החסידות הראשונים (דווקא בכתבי חב"ד הרבה פחות), ואין צריך לומר שאין הכוונה לומר שהצדיק הוא האלקים ח"ו, אלא בדיוק להפך, שמצד גודל התבטלותו לה' אינו מהווה מציאות המפרידה וחוצצת. והדברים עתיקים ביותר וההסברים אך למותר.
מלבב כתב:מסקרן אותי איך באמת מסבירים את זה בחבד, אבל אני חושב שמסתבר שכוונתו היתה שכיון שהצדיק בטל לגמרי להקב"ה ומחובר אליו, לכן אין בעיה לבקש דרך הצדיק, כי אין זה כמו שמבקשים מאדם, אבל אין כוונתו שבאמת הצדיק הוא האלוקים ח"ו.
ר_חיים_הקטן כתב:סגי נהור כתב:דברים כעין אלה מופיעים לרוב בכתבי החסידות הראשונים (דווקא בכתבי חב"ד הרבה פחות), ואין צריך לומר שאין הכוונה לומר שהצדיק הוא האלקים ח"ו, אלא בדיוק להפך, שמצד גודל התבטלותו לה' אינו מהווה מציאות המפרידה וחוצצת. והדברים עתיקים ביותר וההסברים אך למותר.מלבב כתב:מסקרן אותי איך באמת מסבירים את זה בחבד, אבל אני חושב שמסתבר שכוונתו היתה שכיון שהצדיק בטל לגמרי להקב"ה ומחובר אליו, לכן אין בעיה לבקש דרך הצדיק, כי אין זה כמו שמבקשים מאדם, אבל אין כוונתו שבאמת הצדיק הוא האלוקים ח"ו.
ואין זזה עבודה זרה\קוצץ בנטיעות?
מלבב כתב:יהא ההסבר מה שיהיה, הרי כל דברי אגדתא צריכים ביאור, אבל כזה משפט ברורה שזה כאילו עצמותו ומהותו נכנס בגוף לא מצאנו בשום מקום, אע"פ שאני מודה שצריכים גם דבריו לפרש כפי שכתבתי כי לא יתכן שהוא היה כופר.
מלבב כתב:ואיך כזה דבר עבר בשתיקה עד שנת תשמט?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 335 אורחים